Ministerstwo Finansów odniosło się do przejęcia bukmachera Fuksiarz.pl
Pewne jest to, że Fuksiarz.pl mieć będzie nowego właściciela. Zwróciliśmy się do Ministerstwa Finansów i zapytaliśmy, jak prawnie musi wyglądać "przejęcie" polskiej firmy przez zagraniczną, która nie ma licencji na działalność w Polsce.

– Proces przejęcia jest na etapie finalizacji i podlega standardowym procedurom, w tym Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Szczegóły dotyczące przyszłości spółki oraz dalszych kroków zostaną przedstawione po zakończeniu procesu. Zarówno strona inwestora, jak i spółki Bukmacherska, dążą do tego, aby transakcja przebiegła sprawnie, a kolejne kroki były komunikowane w odpowiednim czasie – mówiła nam niedawno Aneta Tylicka, CEO Fuksiarz.pl.
Ministerstwo Finansów odpowiedziało na zapytanie redakcji „Interplay.pl” w sprawie wymagań, jakie będzie musiał spełnić przyszły nabywca.
„Przepisy ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych określają warunki urządzania gier hazardowych i zasady prowadzenia działalności w tym zakresie oraz zasady opodatkowania podatkiem od gier hazardowych. Przepisy te nie określają natomiast prawnych możliwości przejęcia polskiego bukmachera przez zagraniczną firmę, poza wskazaniem, kto może obejmować udziały/akcje takiego podmiotu i jakie musi spełniać wymagania. Zgodnie z przepisami ustawy o grach hazardowych, w przypadku dokonania zmiany w strukturze kapitału zakładowego, podmiot posiadający zezwolenie ministra właściwego do spraw finansów publicznych na urządzanie zakładów wzajemnych zobowiązany jest do zawiadomienia organu w terminie 7 dni od dnia zarejestrowania tych zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym. Zawiadomienie w powyższym zakresie podlega weryfikacji pod kątem spełnienia warunków określonych w ustawie o grach hazardowych” – przekazało nam Biuro Komunikacji i Promocji Ministerstwa Finansów.

redakcja
Więcej Bukmacherka
Najpierw YouTube, teraz TikTok. Kolejna platforma wprowadza nowe regulacje dotyczące reklamowania hazardu
TikTok, jedna z najpopularniejszych platform socialmediowych na świecie, jako kolejna zdecydowała się wprowadzić nowe regulacje dotyczące reklamowania i promowania hazardu i działań pokrewnych. Zmiany spowodowane są potrzebą zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników platformy i ograniczenia rozpowszechniania nielegalnych podmiotów działających w tej branży.



