Ogolna 29 września 2021

Na jakich zasadach odbędzie się wejście ESPN do branży bukmacherskiej?

Od jakiegoś czasu media, takie jak Wall Street Journal i Front Office Sports, spekulowały na temat planów ESPN odnośnie do wejścia do branży bukmacherskiej. Sama firma nie chciała jednak komentować sprawy przed długi czas. Dopiero konferencja prasowa dyrektora generalnego Disneya, Boba Chapeka wyjaśniła kilka rzeczy w tej kwestii.

Na konferencji prasowej analityk Goldman Sachs, Bret Feldman, zapytał Chapka o plany ESPN dotyczące zakładów sportowych w USA. Dziennikarz konkretnie miał na myśli, czy ESPN postawi na swojego operatora, czy wejdzie z kimś we współpracę i użyczy swojej nazwy. Chapek odpowiedział: – Jest długa droga między osadzeniem w modelu biznesowym ESPN, a licencjonowaniem nazwy dla bukmachera.

Powiem tak… Nasi fani naprawdę są zainteresowani zakładami sportowymi. Nasi partnerzy także są zainteresowani zakładami sportowymi, więc i my jesteśmy zainteresowani zakładami sportowymi. Strategicznie, zakłady sportowe dają nam możliwość dotarcia do znacznie młodszego fana sportu, który kocha oglądać zmagania sportowców. Tym samym branża zakładów sportowych zdecydowanie jest miejscem, w którym chcemy być – zakończył Chapek.

Kto będzie partnerem ESPN?

ESPN zostało powiązane z Rush Street Interactive jako potencjalny partner bukmacherski zarówno przez Action Network, jak i firmę analityczną Eilers & Krejcik.

Eilers opublikował niedawno następującą notkę: We współpracy między ESPN i BetRivers byłaby biznesowa logika. Ci drudzy mieli problem z wybiciem się na rynku gier. Z kolei ESPNBet z pewnością nie miałby z tym kłopotu. 

Warto jednak zauważyć, że w partnerstwie między tymi podmiotami nadal brakowałoby najważniejszego elementu technologii bukmacherskiej. Ostatecznie Chapek na konferencji nie zdradził jednak z kim ESPN nawiąże współpracę, ale zaznaczył, że trwają nad tym prace.

Spin-off Disneya?

Firma badawcza LightShed Partners twierdzi, że Disney powinien stworzyć wraz ESPN operatora zakładów bukmacherskich.

To pomogłoby zmienić narrację ESPN, które traci abonamentów, zalicza spadki oglądalności, a także ma problemy z reklamą. Dzięki temu zyskaliby nowe grono klientów – czytamy w artykule badawczym opublikowanym przez LightShed.

LSR uważa jednak, że nie ma gwarancji, iż zakłady sportowe ESPN odniosą sukces. Co prawda firma posiada niezwykle cenną markę i bazę klientów, ale są to użytkownicy, którzy nie uchodzą za potencjalnych graczy VIP.

tagi:ESPN