Advertising Standards Authority (ASA) powstał po to, by tropić ogłoszenia w sieci, które trafiają do osób nieletnich. W 2018 roku agencja – dzięki specjalnej technologii – odkryła w ciągu dwóch tygodni 2018 roku, że 43 reklamy były skierowane do osób nieletnich. Pięć z nich poważnie naruszało prawo.
Sprawcami okazały się takie firmy jak:
1. NetEnt (slot Vikings Video)
2. Evoke Gaming (Redbet)
3. Multi Lotto UK
4. Platinum Gaming (Unibet)
5. PlayOjo
Generalnie ASA podało, że ogłoszenia trafiły na 11 stron dla dzieci. Z czego reklama zachęcająca do gry na slocie Vikings Video pojawiła się aż na dziesięciu z nich. Została wyświetlona przez ponad sto tysięcy użtkowników. Mową więc o bardzo dużych liczbach, dlatego nie dziwi reakcja Advertising Standards Authority.
– Reklamy online objęte są ścisłą kontrolą. Dzięki nowej technologii jesteśmy w stanie kontrolować wiele stron w Internecie. Na pewno będziemy ulepszać nasze dotychczasowe narzędzia, by jeszcze bardziej chronić społeczeństwo przed hazardem – powiedział prezes ASA, Guy Parker.
Portal "Gabling Insider" skontaktował się z dyrektorem zarządzającym w NetEnt, Henrikiem Fagerlundem, który powiedział, że wszystkie kampanie, które naruszały prawo, zostały już usunięte. Dodał przy tym: – NetEnt zawsze kieruje się zasadami, które chronią nieletnich przed hazardem. Przykładamy dużą wagę, by nasze kampanie reaklamowe trafiały od osób pełnoletnich. Bardzo żałujemy tego co się stało, dlatego zerwaliśmy współpracę z dostawcą, który dopuścił się tego błędu. Jesteśmy w stałym kontakcie z ASA, by naprawić szkody.
Sprawa wygląda więc tak, że NetEnt uważa, iż błąd popełniły osoby trzecie, ale bierze odpowiedzialność na swoje barki. Trudno oprzeć się wrażeniu, że lepiej z tej sytuacji nie mógł wybrnąć. Mleko się rozlało i trzeba było wyjść z tego z jak najmniejszymi szkodami.
BB
Więcej Ogolna
LOTTO nowym partnerem tytularnym. Natychmiastowe zmiany w klubie z Puław
Synergia biznesu i sportu to kluczowy element strategii wizerunkowej wielu krajowych marek, a współpraca Totalizatora Sportowego z klubem piłki ręcznej z Puław jest tego najnowszym dowodem. Właściciel marki LOTTO podpisał umowę partnerską, która obowiązywać będzie do końca sezonu 2025/26, wprowadzając istotne zmiany w identyfikacji wizualnej drużyny występującej w Superlidze.