Niemal o jedną czwarta spadną przychody z gier hazardowych
Przychody z hazardu w Europie spadną o 23% w 2020 roku pomimo tego, że w Internecie utrzymuje się wzrost ich popularności.
Hazard online rośnie w siłę
Hazard online będzie miał w tym roku większy udział w przychodach z europejskiego rynku gier hazardowych, ale nie zrekompensuje poważnych spadków w sieci retail, ponieważ całkowite dochody rynkowe spadły z powodu kryzysu związanego z pandemią koronawirusa.
Dane opublikowane przez European Gaming and Betting Association (EGBA) we współpracy z H2 Gambling Capital przewidują bowiem, że całkowite przychody z hazardu w Europie spadną w tym roku o 23% – z 98,6 mld euro brutto z gier (GGR) w 2019 r, do 75,9 mld euro w 2020 r.
Unia Europejska i Wielka Brytania
Powyższe dane obejmujące rynki UE-27 i Wielkiej Brytanii, prognozują, że przychody z hazardu internetowego w Europie wzrosną w tym roku o 7% – z 24,5 mld EUR GGR w 2019 r, do 26,3 mld EUR w 2020 r. Wynik ten jest satysfakcjonujący, ponieważ w drugim kwartale tego roku przychody z sektora gier online znacznie spadły. Wpływ miał na to oczywiście fakt, że od początku marca do niemal połowy maja wszystkie rozgrywki sportowe na całym świecie były zawieszone lub odwołane.
Jak już wspomnieliśmy dobry wynik w sieci online nie zrekompensuje jednak poważnych spadków w Europie w zakresie sieci naziemnej. Tutaj odnotowano spadek o 33% – z 74,1 mld EUR GGR w 2019 r, do 49,6 mld EUR w 2020 roku.
Popularność zakładów mobilnych
W Internecie nadal rośnie popularność zakładów mobilnych. Patrząc w przyszłość, oczekuje się kontynuacji stałego wzrostu europejskiego rynku gier hazardowych online, przy czym przewiduje się, że GGR z sektora online będzie rosnąć o około 7% rocznie i osiągnie 33,6% całkowitych dochodów z hazardu w Europie do 2025 r.
Innym zauważalnym trendem, który ma się utrzymać, jest rosnąca popularność korzystania z urządzeń mobilnych do zawierania zakładów online. Zakłady mobilne mają stanowić 45,6% przychodów z hazardu online w Europie w 2020 r. i osiągnąć 50,8% do 2022 r., przewyższając po raz pierwszy wykorzystanie komputerów stacjonarnych. Oczekuje się, że ten trend utrzyma się, a zakłady mobilne mają osiągnąć 58,2% udziału w 2025 roku.