08.03.2019 00:00

Niemieckie regulacje telekomunikacyjne ograniczają reklamy kasyn online

"Nie ma miejsca na niemieckich falach radiowych dla reklam kasyn online", głosi komunikat wydany przez krajowe organy regulacyjne.

Udostępnij
Niemieckie regulacje telekomunikacyjne ograniczają reklamy kasyn online

W środę niemieckie media poinformowały, że państwowe organy regulacyjne ds. Telekomunikacji wysłały listy do setek prywatnych stacji telewizyjnych i radiowych, przypominając im, że uruchamianie spotów promocyjnych dla operatorów kasyn internetowych "jest zabronione na mocy obowiązującego prawodawstwa". Nadawcy zostali wezwani do ponownego rozważenia "przyszłości umieszczanie reklam w swoich programach. "

Wydaje się, że list, który został wysłany 25 lutego, w dużej mierze osiągnął swój cel. Wolfgang Bauchrowitz, zastępca dyrektora i radca prawny w Media Authority w Hamburgu Schleswig-Holstein (MA HSH), powiedział, że liczba reklam internetowych kasyn "znacząco spadła" w ostatnich tygodniach. Bauchrowitz ostrzegł także, że nadawcy, którzy nadal zgadzają się na takie reklamy, prawdopodobnie będą pociągnięci do odpowiedzialności.

Pisma zostały wysłane po wygaśnięciu ostatnich licencji na kasyno online wydanych w 2012 r. przez land Schleswig-Holstein (SH). SH był jedynym z 16 landów w Niemczech, który oficjalnie autoryzował działalność kasyn online po tym, jak początkowo odmówił podpisania federalnego traktatu hazardowego z 2012 r., który dopuszczałby tylko zakłady sportowe online.

Tymczasem traktat federalny z 2012 r., który ostatecznie został uznany za nielegalny zarówno przez sądy lokalne, jak i międzynarodowe, ma wygasnąć 30 czerwca 2019 r. Landy niemieckie próbowały osiągnąć porozumienie co do wzajemnie akceptowalnych działań, ale jak dotąd wysiłki te były bezowocne, po części dlatego, że SH nadal naciska na bardziej rozbudowany system regulacyjny niż ten, który jest pożądany przez większość innych landów.

26 lutego władze Dolnej Saksonii poinformowały, że 21 marca ma zostać podpisany tymczasowy środek zapobiegający powstawaniu luk, który rozszerzyłby obecną "tolerancję" internetowych zakładów sportowych. Niemiecka grupa medialna Welt am Sonntag poinformowała, że nowe niemieckie licencje obowiązywałyby od 1 stycznia 2020 r. Licencje te obowiązywałyby do 30 czerwca 2021 r., a do tego czasu można oczekiwać osiągnięcia konsensusu w sprawie stałego systemu regulacyjnego.

Traktat hazardowy z 2012 r. ograniczył liczbę licencji na zakłady do 20, co było sztucznym pułapem, który został zakwestionowany w sądzie przez pozostałe 15 spółek, które przeszły do ​​drugiej tury procesu weryfikacji wniosków. Nowy system będzie podobno otwarty dla wszystkich uprawnionych podmiotów. Jednak rząd SH spodziewa się zmian, które pozwoliłyby landom na licencjonowanie także operatorów kasyn online.

Niektórzy operatorzy kasyn online, którzy mieli szczęście otrzymać oryginalną licencję SH, nadal reklamowali swoje produkty – nie tylko w SH, ale w całych Niemczech – po wygaśnięciu tych licencji. To właśnie te firmy używały herbu SH w swoich reklamach, co podobno przyczyniło się do wysłania przez Media Authority listu ostrzegawczego skierowanego do nadawców.

Może się okazać, że operatorzy, którzy przekroczyli granice i reklamowali się w całych Niemczech, będą mieć problemy z otrzymaniem nowych licencji po wprowadzeniu ustawodawstwa obowiązującego na terenie całego kraju.

Udostępnij
MC

MC