14.03.2007 00:00

Nintendads napędzają rynek gier wideo

Gry wideo nie są już domeną dzieci. Ponad jedna trzecia amerykańskich, dorosłych internautów posiada konsolę wideo a 16% przenośne urządzenie do grania.

 

 

 

 

 

 

 

Gry wideo nie są już domeną dzieci. Ponad jedna trzecia amerykańskich, dorosłych internautów posiada konsolę wideo a 16% przenośne urządzenie do grania.

Wynika z opublikowanych we wtorek badań Nielsen/NetRatings.

Większość osób posiadających konsolę, bo aż 71%, jest żonatych, a 66% ma co najmniej jedno dziecko. „Konsola wideo jest już obok telewizora, DVD, komputera czy odtwarzacza muzyki jedną z głównych części domowego centrum rozrywki” powiedziała Carolyn Creekmore z agencji Nielsen/NetRatings.

Wyniki badań potwierdzają działania wielkich korporacji takich jak Microsoft, Sony czy Nintendo, które już w tej chwili walczą ze sobą konsolami do gier: Xbox360, PlayStation 3 oraz Wii. Jest się o co bić ponieważ cały rynek szacowany jest na 30 miliardów dolarów.

Analitycy twierdzą, że powodem tak znacznego wzrostu wartości rynku konsoli do gier i związanych z nim produktów jest w głównej mierze dorastanie fanów gier komputerowych. Wychowani na Nintendo i nazywani „Nintendads” mają już w tej chwili własne dzieci z którymi najchętniej…grają w gry wideo.

Udostępnij
www.wirtualnemedia.pl

www.wirtualnemedia.pl