Automaty
Nowela hazardowa wraca do sejmowej podkomisji
13.05.2015 00:00
Nowela hazardowa wraca do sejmowej podkomisji
Dnia 13.05.2015 roku zebrała się Komisja Finansów Publicznych Sejmu, by deliberować na temat nowelizacji ustawy hazardowej – tej, która od listopada 2014 roku przechodziła procedurę notyfikacyjną w Komisji Europejskiej, a zawierała w swojej treści między innymi nową redakcję art. 14 ust.1 ustawy, czyli kategoryczny zakaz prowadzenia praktycznie wszelkiej działalności hazardowej poza kasynami.Był to autorski pomysł […]
Dnia 13.05.2015 roku zebrała się Komisja Finansów Publicznych Sejmu, by deliberować na temat nowelizacji ustawy hazardowej – tej, która od listopada 2014 roku przechodziła procedurę notyfikacyjną w Komisji Europejskiej, a zawierała w swojej treści między innymi nową redakcję art. 14 ust.1 ustawy, czyli kategoryczny zakaz prowadzenia praktycznie wszelkiej działalności hazardowej poza kasynami.Był to autorski pomysł wysokiego szczebla urzędników Ministerstwa Finansów na rozwiązanie dylematu braku notyfikacji ustawy uchwalonej w 2009 roku, po przyjęciu którego wszelkie automaty do gier, powszechnie teraz dostępne w całym kraju, miały się rozpłynąć w niebycie.
Przypomnijmy, że procedura notyfikacyjna tej nowelizacji przyniosła zastrzeżenia zarówno ze strony Komisji Europejskiej jak i z Malty, które uznały polskie pomysły za sprzeczne z prawem unijnym. Obecnie więc resort finansów, świadomy zagrożeń płynących z naruszania prawa unijnego (cóż za fundamentalna zmiana postawy! Brawo! Witamy w Europie!), złożył w Komisji Finansów pismo, w którym wskazuje na konieczność dokonania istotnych zmian w treści projektu tej nowelizacji.
Postawiona w takiej sytuacji szacowna, parlamentarna Komisja, po wysłuchaniu krótkiego wyjaśnienia, zdecydowała przez aklamację, by projekt wysłać do podkomisji do dalszych prac, uwzględniających najnowsze uwagi Ministerstwa Finansów. Kiedy zbierze się podkomisja i co zdecyduje – tego obecnie nie wiadomo.
Zapis obrad Komisji znaleźć można tutaj, przy czym nie należy nastawiać się na nudną, wielogodzinną paplaninę – przerwa na kawę spokojnie wystarczy na obejrzenie całości:
Jasnym jest wobec powyższego, że termin wejścia w życie nowelizacji, planowany na 1 czerwca 2015 roku jest nierealny, a mało prawdopodobny wydaje się także 1 stycznia 2016 roku. Trzeba nam pamiętać, że jesienią kończy się kadencja Sejmu, a zasadą w Polsce jest brak ciągłości prac parlamentarnych, co oznacza że stare projekty "w toku" w chwili inauguracji nowego parlamentu trafiają na śmietnik – co w przypadku omawianej nowelki hazardowej wydaje się rozwiązaniem doskonałym i bardzo prawdopodobnym. 🙂
Ustawa pozostaje więc nadal w swoim wadliwym kształcie, dając możliwość dalszego, intensywnego rozwoju tego legalnego sektora działalności hazardowej, który głupota urzędnicza przesunęła poza sferę reglamentacji państwowej.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.