06.03.2025 11:58

Od Barcelony, przez Lagos po Pragę. „Promatic obecny tam, gdzie liczy się gaming”

– Branżowe wydarzenia to dla nas kluczowa platforma do spotkań, wymiany doświadczeń i śledzenia trendów w gamingu oraz nowych technologii. Inwestujemy w rozwój technologii i innowacyjne rozwiązania, a aktywne uczestnictwo w targach, wystawach i konferencjach pozostaje kluczowym elementem naszej strategii – powiedział w rozmowie z Interplay.pl Piotr Fedak. CEO Promatic Group, największego polskiego producent automatów, gier i rozwiązań systemowych dla branży gamingowej, w rozmowie z nami podsumował poprzedni rok i zdradził plany firmy na 2025 rok.

Udostępnij
Od Barcelony, przez Lagos po Pragę. „Promatic obecny tam, gdzie liczy się gaming”
Autor zdjęcia: Promatic.pl

Poprzedni rok był dla Promatic bardzo udany. Konsekwentnie wprowadzacie do swojej oferty nowe produkty i stawiacie na dalsza ekspansję na rynkach zagranicznych. Jak Prezes spółki Promatic podsumowałby rok 2024 i zapowiedział plany na rok 2025?

Piotr Fedak, CEO Promatic Group: Miniony rok był dla nas niezwykle udany – zrealizowaliśmy kluczowe projekty, osiągnęliśmy strategiczne cele i zostaliśmy wyróżnieni w branży iGaming, m.in. w rankingu Gazele Biznesu 2024. Kontynuujemy rozwój naszego produktu online, zdobywamy kolejne certyfikacje i rozszerzamy ofertę. W 2025 roku stawiamy na ekspansję na nowe rynki, rozbudowę zespołu ekspertów oraz innowacje technologiczne. Równolegle rozwijamy dystrybucje w sieci naziemnej i dywersyfikujemy portfolio produktowe. Rozpoczęliśmy rok od targów ICE 2025 w Barcelonie i planujemy aktywny udział w kolejnych wydarzeniach, budując wizerunek marki oraz zaufanie w branży.

Rzeczywiście rozpoczęliście ten rok zaznaczając swoją obecność na ICE 2025 w Barcelonie, po kilku latach przerwy wracając w roli wystawcy. Jak oceniacie udział Promatic w jednym z najważniejszych wydarzeń dla branży gamingowej?

PF: ICE to kluczowe wydarzenie branżowe dla aktywnych podmiotów w tej części świata. Udział w nim jest niezbędny, by śledzić trendy i rozwijać się w dynamicznym środowisku nowych technologii, AI i grywalizacji. ICE oraz towarzyszące mu konferencje inspirują i wyznaczają kierunki dla branży rozrywkowej. Nasza obecność była okazją do zaprezentowania oferty, poznania rynku i jego potrzeb, a także do spotkań z partnerami i nawiązywania nowych relacji biznesowych.

Jeżeli chodzi o samo wydarzenie to wydaje się, że z roku na rok ICE cieszy się coraz większym zainteresowaniem: przybywa wystawców, odwiedzających etc. Dodatkowo, po wielu latach, ICE zawitał do Hiszpanii. Jak oceniacie zmianę miejsca wydarzenia z Londynu na Barcelonę?

PF: Tegoroczna edycja ICE przyniosła wiele zmian – nowe miasto, nowa przestrzeń wystawiennicza, które oceniamy bardzo pozytywnie. Dodatkowo, termin na początku stycznia idealnie wpisał się w nasze ambitne plany na 2025 rok, umożliwiając mocny start. Wydarzenie było rekordowe – odwiedziło je ponad 50 tys. uczestników, znacznie więcej niż w poprzedniej edycji w Londynie. Organizatorzy zapewnili przestrzeń sprzyjającą prezentacji, zarówno dla naszej naziemnej działalności operacyjnej jak i online. Na miejscu był od nas zespół reprezentujący zarówno linię biznesową online jak i retail, co odzwierciedla rosnącą ofertę, liczbę klientów i zainteresowanie naszymi produktami – potwierdzając słuszny kierunek rozwoju firmy.

Wspomniałeś, że jednym z Waszych celów było pokazać się na targach z ofertą. Z czym dokładnie pojawiliście się na ICE w tym roku?

PF: Nasze cele były różnorodne, ale precyzyjne – sprzedażowe, relacyjne, marketingowe i edukacyjne. Możemy śmiało powiedzieć, że udało się je zrealizować. Kluczowym celem była sprzedaż – na ICE zaprezentowaliśmy pełną ofertę Promatic Group, w tym rozwiązania Lanbase i iGaming. Zainteresowanie naszymi produktami potwierdziło, że nasza elastyczność oraz doskonały stosunek jakości to wyróżnik wśród konkurentów. Nasza obecność na ICE była świadomą i strategiczną decyzją. Promatic to 30 lat historii i kompleksowa oferta dla branży gamingowej. Choć zaczynaliśmy od automatów do gier i to właśnie w tym segmencie mamy największą rozpoznawalność, zależało nam na obecności w głównej hali – dedykowanej Lanbase, gdzie rywalizują najwięksi gracze rynkowi. Jednocześnie skutecznie zaprezentowaliśmy Promatic Games – nasz dynamicznie rozwijający się brand, którego sloty należą do najpopularniejszych na polskim rynku i zdobywają kolejne rynki, m.in. w Czechach, Słowacji i Rumunii. Specjalnie zaprojektowane stoisko pozwoliło na efektywne pokazanie obu linii produktowych i ich synergii.

Na jednym z ICE w Londynie, bohaterem Waszego stoiska był Mariusz Pudzianowski, dużą atrakcją dla zwiedzających była wtedy możliwość spotkania się z nim. Jak było w tym roku?

PF: W 2019 roku postanowiliśmy wykorzystać popularność głównego bohatera naszych hitowych gier Pudzianator i Pudzianator+. Tym razem postawiliśmy na Bobra z gry Ale Fajny Bober, która w 2024 roku trafiła na Total Casino – jedyne legalne kasyno online w Polsce – i szybko zdobyła popularność. Gra, inspirowana znanym viralem, doczekała się także świątecznej edycji specjalnej. Pod koniec roku, na branżowej konferencji w Warszawie, opowiadaliśmy o kulisach jej powstania i tworzeniu gier w kontekście odpowiedzialnej rozgrywki. Nasza prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem, a prelegenci Maciej Makuszewski i Luka Oblak znaleźli się na liście TOP Speakers 2024.

Jakie są Wasze dalsze plany na ten rok, ICE 2025 miał być mocnym wejściem w ich realizację, ale co dalej?

PF: Nasze plany na 2025 rok są ambitne, a my nie zwalniamy tempa. Branżowe wydarzenia to dla nas kluczowa platforma do spotkań, wymiany doświadczeń i śledzenia trendów w gamingu oraz nowych technologii. Właśnie rozpoczęło się Africa Gaming Expo w Lagos, gdzie jako największy operator w Nigerii nie mogło nas zabraknąć. W tym tygodniu nasze produkty pojawią się na Irish Gaming Show w Dublinie, rynku, który oferuje nam coraz szersze możliwości. Kolejne tygodnie to iGaming&Tech Summit w Pradze, co sprawia, że pierwszy kwartał zapowiada się wyjątkowo intensywnie.

A plany na kolejne miesiące roku?

PF: Ten rok będzie dla nas pełen wyzwań i nowych możliwości. Inwestujemy w rozwój technologii i innowacyjne rozwiązania, a aktywne uczestnictwo w targach, wystawach i konferencjach pozostaje kluczowym elementem naszej strategii. Na pewno pojawimy się na SBC Summit w Lizbonie, a także na SIGMA Europe w Rzymie, gdzie być może zaprezentujemy naszą najnowszą ofertę na własnym stoisku. W drugiej połowie roku będziemy już planować nasz kolejny udział w ICE 2026. Przed nami ekscytujący czas, a my jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania!

Udostępnij
Piotr Biedrzycki

Piotr Biedrzycki