Overwatch to popularny FPS wyprodukowany przez branżowego giganta – Blizzard Entertainment. Twórcy, którzy mają na swoim koncie stworzenie między innymi kultowej gry sieciowej World of Wordcraft, odmienili spojrzenie na sieciowe strzelanki. Gra zdobyła popularność dzięki dynamicznej rozgrywce, w której gracze mają do wyboru bogaty zasób postaci o różnych parametrach i umiejętnościach. W roku 2017 podano, że w tytuł gra ponad 35 milionów graczy.
Gra, podobnie jak wiele innych tytułów e-sportowych, budzi wiele emocji i pobudza do dyskusji w social mediach. Nie dziwi więc fakt wyjścia naprzeciw fanom i podjęcie współpracy pomiędzy Owerwatch League i Twitterem. Umowa będzie obejmować promowanie treści związanych z grą, tworzenie kanałów dyskusyjnych, oraz transmisje z rozgrywek turniejowych. Pierwszym wydarzeniem promowanym w ten sposób, był Overwatch League All Star, które odbyło się dniach 25-26 sierpnia. Zawody, w których zmierzyli się reprezentanci dywizji pacyficznej i dywizji atlantyckiej, odbyły się w Los Angeles. Zawodników wybrano w głosowaniu, które przyciagnęło 55 tysięcy fanów.
O potrzebie szukania możliwości współpracy z Twitterem, niech świadczy fakt, że profil Overwatch League na tym portalu ma aż 251 tysięcy zaangażowanych obserwatorów. O fanach Overwatcha pozytywnie wypowiada się również Rishi Chadha, szef działu Gaming Partners na Twitterze. – Twitter jest miejscem, w którym dyskutuje się na temat Overwatch League i jesteśmy podekscytowani możliwością scalenia ich z platformą przez kolejne lata.
Blizzard nie marnuje czasu, i buduje zainteresowanie swoją grą w internecie, oraz poza nim. Oprócz porozumienia z Twitterem, Amerykanie nawiązali współpracę z platformą streamingową Twitch, oraz korporacją Disney Entertainment. Dzięki temu informacje o rozgrywkach pojawiały się w programach ESPN, Disney XD, oraz ABC.
fot. Overwatch League