PKO Ekstraklasa w Flashscore. Trzy miliony użytkowników miesięcznie
Najpopularniejsze spotkanie Ekstraklasy doczekało się blisko miliona kibiców sprawdzających relację dzięki Flashscore. Polska aplikacja i strona internetowa mają 3 miliony użytkowników miesięcznie - dwie trzecie z nich śledzi piłkę nożną - i 3 miliony pobrań aplikacji w samej Polsce. Wciąż się rozwija, umożliwiając fanom śledzenie indywidualnych występów każdego piłkarza na boiskach PKO Ekstraklasy.
Przed startem kolejnego sezonu piłkarskiego Flashscore zebrał dane dotyczące rozgrywek 2022/23. Podobnie jak na samych stadionach, również w najszybszej aplikacji z wynikami i statystykami czołowa polska liga cieszyła się wzrostem popularności.
– Nasze dane pokazały, że przeciętnie mecz najwyższej klasy rozgrywkowej śledziła imponująca liczba 450 tysięcy użytkowników, czyli tyle samo jak m.in. mecze Premier League. Dla porównania, średnia dla dowolnego pojedynku piłkarskiego w Polsce (wliczając Puchar Polski oraz niższe ligi, do IV włącznie) to 49,5 tys. użytkowników. Upraszczając – można więc stwierdzić, że zainteresowanie spotkaniami czołowych 18 drużyn jest prawie dziesięciokrotnie wyższe niż w przypadku niższych lig i rozgrywek pucharowych – powiedział Krzysztof Mączka, Country Manager Flashscore w Polsce.
Rozgrywane w systemie pucharowym baraże o awans do dwóch najwyższych lig również cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Każdy z sześciu pojedynków śledziło średnio prawie 224 tys. użytkowników. Format półfinałów i finału sprzyja emocjom, a spotęgował je zestaw par. O wielki powrót walczyły Wisła Kraków, Motor Lublin czy Stomil Olsztyn, podczas gdy historyczne sukcesy miały na wyciągnięcie ręki również Puszcza Niepołomice i Stal Rzeszów.
https://twitter.com/FlashScorePL/status/1681583901783859200
Legia, Legia i Leg… nica? Najpopularniejsze drużyny Flashscore
Na zainteresowanie danym meczem często wpływ miały uczestniczące w nim drużyny. Nikogo pewnie nie zdziwi, że najliczniej obserwowanym spotkaniem był pojedynek z udziałem Legii Warszawa. Kwietniowe starcie z Miedzią w Legnicy, zakończone brzemiennym dla stołecznej ekipy remisem 2:2, było o włos od przekroczenia miliona użytkowników. Prawie 984 tysiące fanów śledziły na żywo lub sprawdzały wynik już po spotkaniu. Co ciekawe, drugie miejsce przypadło wrześniowemu spotkaniu tych samych drużyn w Warszawie (919 tys.). Wśród 10 najpopularniejszych meczów polskiej ligi aż osiem kolejnych to spotkania z udziałem Legii. Wicemistrzowie Polski z popularności znani są nie od dziś, do tego kibice innych zespołów znacznie chętniej spoglądają w wyniki właśnie drużyny z Łazienkowskiej.
Dopiero na 9. miejscu uplasował się mecz Lecha z Radomiakiem (782 tys.), a dziesiątkę zamyka wyjazdowe spotkanie Rakowa Częstochowa z Jagiellonią (769 tys.). Wśród najliczniej śledzonych drużyn z pozoru nie ma zaskoczenia, podium to Legia Warszawa (średnio 679 tys.), Lech Poznań (556 tys.) i Raków Częstochowa (549 tys.).
Zaskakujące mogą być kolejne pozycje, zajmowane przez Miedź Legnicę, Wisłę Płock, Górnika Zabrze i Widzew Łódź. Tłumaczy je jednak fakt, że to zespoły notujące bardzo duże wahania wyników. Wisła i Widzew miały nadspodziewanie dobry start i fatalną wiosnę, Górnik dokładnie odwrotnie, a Miedź aż do kwietnia walczyła o pozostanie w lidze. Przeżywający sytuację swoich drużyn kibice sięgają po Flashscore zwłaszcza wtedy, gdy nie mogą być na trybunach czy przed telewizorem – prawie 92 proc. użytkowników korzysta z wersji mobilnej.