Bukmacherka 19 lipca 2023

PKO Ekstraklasa w Flashscore. Trzy miliony użytkowników miesięcznie

autor: redakcja
Najpopularniejsze spotkanie Ekstraklasy doczekało się blisko miliona kibiców sprawdzających relację dzięki Flashscore. Polska aplikacja i strona internetowa mają 3 miliony użytkowników miesięcznie - dwie trzecie z nich śledzi piłkę nożną - i 3 miliony pobrań aplikacji w samej Polsce. Wciąż się rozwija, umożliwiając fanom śledzenie indywidualnych występów każdego piłkarza na boiskach PKO Ekstraklasy.

Przed startem kolejnego sezonu piłkarskiego Flashscore zebrał dane dotyczące rozgrywek 2022/23. Podobnie jak na samych stadionach, również w najszybszej aplikacji z wynikami i statystykami czołowa polska liga cieszyła się wzrostem popularności.

Nasze dane pokazały, że przeciętnie mecz najwyższej klasy rozgrywkowej śledziła imponująca liczba 450 tysięcy użytkowników, czyli tyle samo jak m.in. mecze Premier League. Dla porównania, średnia dla dowolnego pojedynku piłkarskiego w Polsce (wliczając Puchar Polski oraz niższe ligi, do IV włącznie) to 49,5 tys. użytkowników. Upraszczając – można więc stwierdzić, że zainteresowanie spotkaniami czołowych 18 drużyn jest prawie dziesięciokrotnie wyższe niż w przypadku niższych lig i rozgrywek pucharowych –  powiedział Krzysztof Mączka, Country Manager Flashscore w Polsce.

Rozgrywane w systemie pucharowym baraże o awans do dwóch najwyższych lig również cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Każdy z sześciu pojedynków śledziło średnio prawie 224 tys. użytkowników. Format półfinałów i finału sprzyja emocjom, a spotęgował je zestaw par. O wielki powrót walczyły Wisła Kraków, Motor Lublin czy Stomil Olsztyn, podczas gdy historyczne sukcesy miały na wyciągnięcie ręki również Puszcza Niepołomice i Stal Rzeszów.

Legia, Legia i Leg… nica? Najpopularniejsze drużyny Flashscore

Na zainteresowanie danym meczem często wpływ miały uczestniczące w nim drużyny. Nikogo pewnie nie zdziwi, że najliczniej obserwowanym spotkaniem był pojedynek z udziałem Legii Warszawa. Kwietniowe starcie z Miedzią w Legnicy, zakończone brzemiennym dla stołecznej ekipy remisem 2:2, było o włos od przekroczenia miliona użytkowników. Prawie 984 tysiące fanów śledziły na żywo lub sprawdzały wynik już po spotkaniu. Co ciekawe, drugie miejsce przypadło wrześniowemu spotkaniu tych samych drużyn w Warszawie (919 tys.). Wśród 10 najpopularniejszych meczów polskiej ligi aż osiem kolejnych to spotkania z udziałem Legii. Wicemistrzowie Polski z popularności znani są nie od dziś, do tego kibice innych zespołów znacznie chętniej spoglądają w wyniki właśnie drużyny z Łazienkowskiej.
Dopiero na 9. miejscu uplasował się mecz Lecha z Radomiakiem (782 tys.), a dziesiątkę zamyka wyjazdowe spotkanie Rakowa Częstochowa z Jagiellonią (769 tys.). Wśród najliczniej śledzonych drużyn z pozoru nie ma zaskoczenia, podium to Legia Warszawa (średnio 679 tys.), Lech Poznań (556 tys.) i Raków Częstochowa (549 tys.).

Zaskakujące mogą być kolejne pozycje, zajmowane przez Miedź Legnicę, Wisłę Płock, Górnika Zabrze i Widzew Łódź. Tłumaczy je jednak fakt, że to zespoły notujące bardzo duże wahania wyników. Wisła i Widzew miały nadspodziewanie dobry start i fatalną wiosnę, Górnik dokładnie odwrotnie, a Miedź aż do kwietnia walczyła o pozostanie w lidze. Przeżywający sytuację swoich drużyn kibice sięgają po Flashscore zwłaszcza wtedy, gdy nie mogą być na trybunach czy przed telewizorem – prawie 92 proc. użytkowników korzysta z wersji mobilnej.

Dodaj komentarz