Silny pierwszy kwartał roku Playtecha
Playtech pochwalił się sukcesami w pierwszym kwartale 2023 roku. Wyniki finansowe spółki wyprzedzają wyznaczone cele. Wzrosty odnotowywane są zarówno w działalności B2B jak i B2C. Firma planuje utrzymać to tempo i w pełni zrealizować cele postawione na ten rok, choć spodziewa się, że tempo wzrostu może nieco osłabnąć w dalszej części tego roku ze względu na oddziaływanie rynku. Szczególny wpływ na te wyniki miał rozwój działalności biznesowej Snaitech i Caliente.
W przypadku działalności B2B Playtech był w stanie rozszerzyć swoją obecność jako dostawcy technologii na rynku latynoamerykańskim w związku ze wzmocnieniem pozycji marki Caliente w Meksyku. Podobnie było w Stanach Zjednoczonych, gdzie wykupione zostały mniejszościowe udziały w spółce Hard Rock Digital za 85 milionów dolarów, co tylko przyśpieszyło działania strategiczne w tym kraju. Pozytywne wyniki odnotowano także na rynku kasynowym. W przypadku rynku B2C największe sukcesy przyniosła działalności biznesowa Snaitech, na co główny wpływ miał powrót rozgrywek piłkarskich po przerwie na mundial.
Jestem zachwycony, że mogę ogłosić nasz dobry początek roku, w którym odnotowano wzrosty zarówno w działalności B2B jak i B2C. Nasza strategia skupiania się na rynkach regulowanych lub rynkach, które wkrótce zostaną uregulowane, w połączeniu z imponującymi wynikami Snaitech we Włoszech, oznacza, że pozostajemy na dobrej pozycji, aby czynić dalsze postępy i wykorzystywać znaczące możliwości wzrostu w najbliższej przyszłości. Na początku roku nasz dział B2C złapał wiatr w żagle, szczególnie ze względu na wznowienie rozgrywek piłkarskich. Dało to naszemu segmentowi detalicznemu znaczący wzrost – powiedział Mor Weizer, dyrektor generalny Playtech.
Playtech ogłosił również zmiany w składzie zarządu. Dołączy do niego Ruby Yam jako niezależny dyrektor niewykonawczy od 1 czerwca 2023 roku, a John Krumins ustąpi ze stanowiska we wrześniu 2023 roku.