Pong – rewitalizacja
Wygląda na to, że technologia gier zatoczyła koło. Pong firmy Atari przeniósł żywą grę w tenisa na ekran video, a obecnie realizowany jest projekt, który sprawi, że Pong stanie się elektromechaniczną grą stolikową.
Stworzony w 1972 roku, Pong zapoczątkował lawinowy rozwój gier wideo i był pierwszą wideo grą zarobkową wdrożoną do seryjnej produkcji.
Obecna technologia pozwala na zamianę tej elektronicznej gry na elektromechaniczny automat. Na razie twórcy Pong Coffee Table nie mówią nic o wersji zarobkowej automatu wyposażonej we wrzutnik monet, ale chyba nie chcą tylko zapeszać.
W każdym razie nowy Pong zapowiada się niezwykle ciekawie, a oprócz mechanicznych paletek i ruchomego piksela poruszanego za pomocą magnesów, zastosowano w nim elektroniczny zegar/tablicę wyników, złącze Bluetooth służące do transmisji muzyki oraz 4 złącza USB do podłączenia chociażby ładowarek telefonów. Ciekawie przedstawia się też projekt tego stolika do gier, który za pomocą dwóch ruchów może przekształcić się w typową ławę do salonu.
Wikipedia: Pong – gra komputerowa będąca symulacją tenisa stołowego przy użyciu grafiki dwuwymiarowej. Celem rozgrywki jest pokonanie przeciwnika poprzez uzyskanie wyższego wyniku punktowego. Gra wydana została w 1972 roku przez Atari i jest jedną z najstarszych przeznaczonych na automaty. Choć przed Pongiem pojawiło się kilka podobnych (na przykład Computer Space), to właśnie on pierwszy odniósł sukces komercyjny. Pong stworzony został przez Allana Alcorna w ramach ćwiczenia szkoleniowego wyznaczonego mu przez współtwórcę Atari, Nolana Bushnella. Ten zaczerpnął pomysł z elektronicznej gry w tenisa stołowego, będącej częścią konsoli Magnavox Odyssey, co było później przyczyną pozwu sądowego skierowanego przeciw firmie Atari. Bushnell, zaskoczony dobrymi efektami, zdecydował się na seryjną produkcję gry.
Pong, odnosząc szybki sukces komercyjny, zapoczątkował rozwój przemysłu gier komputerowych. Wkrótce po jego wydaniu kilka przedsiębiorstw zaczęło produkować gry powielające mechanikę Ponga, a w końcu także samodzielne dzieła. W wyniku tego Atari przekonało zespół producencki do tworzenia jeszcze bardziej innowacyjnych dzieł. Spółka wydała liczne sequele oparte na rozgrywce pierwowzoru, rozbudowując ją o nowe mechanizmy. Podczas świąt Bożego Narodzenia w 1975 roku Atari opublikowało konsolową wersję Ponga, która ponownie przyniosła wielkie zyski wydawcy. Grę wielokrotnie wznawiano na kolejnych platformach do gry. Odniesienia do Ponga i jego parodie znajdują się w licznych serialach telewizyjnych oraz grach komputerowych; stał się on też częścią niektórych ekspozycji poświęconych grom.