Ponowne spadki przychodów z gier hazardowych w Hiszpanii
Niskie marże na zakłady w Hiszpanii nadal utrudniają działanie rynku. Tym samym przychody z hazardu w tym kraju ponownie spadły w skali rok do roku w pierwszym kwartale, przy jednoczesnym odnotowaniu wzrostu udziałów.
Trudna sytuacja na hiszpańskim rynku
Według danych regulatora Direccion General de Ordenacion del Juego (DGOJ), przychody brutto z gier spadły o 14,8% do 204,4 mln euro. Co ciekawe, jednocześnie zanotowano wzrost udziałów rok do roku o 5,3% do 7,41 mld euro, co stanowi nowy rekord.
W kontekście depozytów również odnotowano wzrost o 4,3% rok do roku, a nawet 7,1% kwartał do kwartału. Podobny trend utrzymywał się w 2021 roku, kiedy przychody również spadły przy dość wyraźnym wzroście udziałów. Wpływ na kiepską sytuację mają m.in. przychody z zakładów sportowych, które nadal są niskie i wyniosły zaledwie 65,2 mln euro, co oznacza spadek aż o 40,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku.
Dobre wyniki kasyn
Pozytywnie wypadają natomiast statystyki dotyczące gier kasynowych, gdyż w tym przypadku mowa o przychodach w wysokości 111 mln euro, co oznacza wzrost o 11,5% rok do roku. Ponad połowa tej kwoty pochodzi z automatów – 64,9 mln euro.
Dane DGOJ pokazały również wpływ ograniczeń w Hiszpanii. Wydatki na działania marketingowe spadły o 27,7% w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniosły 107,9 mln euro. Z zaistniałej sytuacji skorzystał marketing afiliacyjny, gdyż wydatki na ten aspekt wzrosły o 84%. Spadły natomiast wydatki na sponsoring z 9,4 mln euro do zaledwie 632 tys. euro.