Poznaliśmy zwycięzców Polish Gaming Aces
Kapituła Polish Gaming Aces wczoraj zakończyła swoje obrady i ostatecznie ustaliła zwycięzców w poszczególnych kategoriach nagród branży rozrywkowej za rok 2020. W tej edycji poznamy aż 8 laureatów. Kto zdobył najwięcej statuetek i jak wyróżnienia Polish Gaming Aces były komentowane przez przedstawicieli nagrodzonych firm oraz kapitułę? Wyłonienie zwycięzców za ubiegły rok było niezwykle trudne, ponieważ […]
Kapituła Polish Gaming Aces wczoraj zakończyła swoje obrady i ostatecznie ustaliła zwycięzców w poszczególnych kategoriach nagród branży rozrywkowej za rok 2020. W tej edycji poznamy aż 8 laureatów. Kto zdobył najwięcej statuetek i jak wyróżnienia Polish Gaming Aces były komentowane przez przedstawicieli nagrodzonych firm oraz kapitułę?
Wyłonienie zwycięzców za ubiegły rok było niezwykle trudne, ponieważ w żadnej kategorii nie mieliśmy bezwzględnego lidera. Niemalże za każdym razem o zwycięstwie decydowały detale. Nagrody za 2020 rok przyznano w kategorii: Firma Roku, Bukmacher Roku, Dostawca Roku, Produkt Roku, Najbardziej Zaangażowana Kobieta Roku, Prezes Roku, Kampania Marketingowa Roku oraz Kasyno Roku. Swoje podsumowanie zamieścili również przedstawiciele kapituły III edycji Polish Gaming Aces.
Rok 2020 był wyjątkowo trudny dla całej branży. Z drugiej strony faktem jest, że praca w branży rozrywkowej nigdy do lekkich nie należała. Kluczowi są ludzie, których doświadczenie i gamingowy zapał pozwalają osiągnąć sukces. Celem Gali Polish Gaming Aces jest wyróżnienie i nagrodzenie takich talentów. Przyznawanie nagród nie jest proste, ale na pewno przyjemne. Owa przyjemność „wykuwana” w atmosferze żelaznych argumentów, wyczerpujących uzasadnień i dobrego humoru, a przede wszystkim dzięki obecności doborowej reprezentacji PGA jest OGROMNA. Gratuluję wszystkim nominowanym oraz zwycięzcom. Szczerze wierzę, że miniony rok 2020 jest trampoliną do osiągniecia jeszcze bardziej spektakularnych sukcesów w bieżącym roku – podsumował Maciej Tylkowski, project manager Sport.pl, członek kapituły III edycji Polish Gaming Aces
Miałem zaszczyt być po raz kolejny częścią kapituły Polish Gaming Aces, chociaż tym razem w znacznie szerszym gronie. Wyłonienie poszczególnych laureatów było trudne, ponieważ każda kandydatura miała po swojej stronie bardzo mocne argumenty i żadna nominacja nie była przypadkowa. Niech te nagrody będą zwieńczeniem pracy nas wszystkich i zamkną pewien etap w historii branży – dodał Bartosz Burzyński, redaktor naczelny Interplay, uczestnik kapituły Polish Gaming Aces
Wybór tegorocznych zwycięzców Polish Gaming Aces był dla kapituły wyjątkowo trudny. Niezwykły i wymagający rok pandemii wymusił na branży elastyczność i konieczność szybkiego reagowania na zmieniające się otoczenie. Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że egzamin został zdany na piątkę. Liczba wprowadzonych w 2020 innowacyjnych rozwiązań i produktów budzi uznanie, a coraz śmielsza ekspansja na rynki zagranicznie operatorów bukmacherskich czy dostawców urządzeń nikogo już nie dziwi – tak o nagrodach i udziale w kapitule mówi Stanisław Pogorzelski, założyciel Fundacji Instytut Cardano.
Przede wszystkim chciałbym pogratulować wszystkim nominowanym i laureatom poszczególnych kategorii. To był trudny rok, który zasiał w nas wszystkich wiele niepewności i obaw o nadchodzącą przyszłość. Mam nadzieję, że jesteśmy już na ostatniej prostej i na kolejnej edycji Polish Gaming Aces będziemy mogli spotkać się już na uroczystej gali. W tym roku wyłonienie najlepszych branżowych podmiotów i osób było trudne jak nigdy dotąd, ponieważ jakość prezentowanej przez Pańswa pracy w 2020 roku stała na niezwykle wysokim poziomie. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy w taki sposób docenić wkład włożony w rozwój całej branży. Mamy też nadzieję, że pobudzone emocje i największe w historii zainteresowanie naszymi nagrodami przyczyni się do integracji całego środowiska – komentuje Maciej Akimow, redaktor naczelny Interplay, pomysłodawca i organizator Polish Gaming Aces
Kampania marketingowa roku – „Przeżywaj po swojemu”, Fortuna
Miano najlepszej kampanii marketingowej trafiło do Zakładów Bukmacherskich Fortuna. Kampania Przeżywaj Po Swojemu była na tyle wyrazista i dynamiczna, że na przestrzeni całego roku zdecydowanie się wyróżniała. Sportowo-lifestylowy sznyt pokazał, że we wszystkim można wychodzić poza schematy, a wizerunek klienta zakładów bukmacherskich często podlega stereotypom. Fortuna pokazała, że każdy może przeżywać emocje po swojemu. Konrad Komarczuk, prezes Fortuny podsumował wyróżnienie tymi słowami:
Cieszę się, że kapituła doceniła kampanię, w której zdecydowaliśmy się umieścić zakłady bukmacherskie w zupełnie nowym kontekście. Naszym założeniem było pokazanie, że jesteśmy otwarci na wszystkich, niezależnie od wiedzy bukmacherskiej czy stopnia zaangażowania w śledzenie rozgrywek, bo wierzymy, że to co naprawdę łączy sympatyków sportu to chęć przeżywania emocji, którym bukmacherka może w sposób naturalny towarzyszyć.
Dostawca Roku – IGT
Dostawcą roku zostało konsorcjum IGT, które niedawno wygrało przetarg na dostawę centralnego systemu loteryjnego dla Totalizatora Sportowego, a teraz po raz drugi z rzędu zdobyło statuetkę dla najlepszego branżowego dostawcy. Konkurencja była niezwykle silna, ponieważ mimo pandemii mogła ona pochwalić się zadowalającymi wynikami biznesowymi, ale na rynku polskim to IGT w oczach kapituły zasłużyło na najwyższe wyróżnienie. Prezes IGT, Wojciech Włodarczyk skomentował nagrodę:
Jesteśmy zaszczyceni otrzymanym tytułem Dostawcy Roku w ramach bieżącej edycji konkursu Polish Gaming Aces. Jednocześnie bardzo się cieszymy, że to właśnie IGT, dzięki wygranemu przetargowi, dostarczy Totalizatorowi Sportowemu najnowsze rozwiązania technologiczne i operacyjne do obsługi kolektur, platformy internetowej i Graczy. Z jednej strony będzie to kontynuacja naszej długoletniej współpracy z polską loterią, z drugiej jednak każde wdrożenie to nowe wyzwania technologiczne i organizacyjne. Dzisiaj możemy zapewnić, że dzięki wieloletniemu doświadczeniu na pewno im sprostamy. Jesteśmy obecni na polskim rynku od ponad 30 lat. Przez ten czas utworzyliśmy w Warszawie: Europejskie Centrum Operacyjne i Warszawskie Centrum Technologiczne, będące wiodącym ośrodkiem R&D nie tylko dla naszej firmy, ale i całej branży. Zatrudniamy ponad 300 osób, które z sukcesem pracują na rzecz wielu loterii na całym świecie. To właśnie dzięki naszym pracownikom możemy utrzymywać pozycję lidera i wygrywać tak ważne przetargi. To oni sprawiają, że Polacy wiodą prym w światowej branży nowych technologii dla loterii.
Produkt Roku – Disco King, Promatic
W kategorii Produkt Roku zwyciężył Disco King. W tym przypadku o zwycięstwie nie przesądził los, który chce grać w pokera, ale kapituła, które pozytywnie odniosła się do gry od Promatic Group, która co roku zaskakuje klientów grami brandowanymi. Zenek Martyniuk, który został bohaterem tej gry sprawdził, że branża wkroczyła do mainstreamu i pozytywne publikacje na jej temat potwierdziły odbiór również samych graczy. Wyróżnienie swoim komentarzem docenił Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group:
– Jestem niezwykle dumny, że i w tym roku doceniono wysoką jakość naszych produktów. W konkursie rywalizowaliśmy z globalnymi gigantami takimi jak Novomatic czy IGT, co samo w sobie daje ogromną satysfakcję. W kategorii produkt roku wygrała polska gra, z polskim bohaterem” – mówi Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group. – Współpraca z Zenonem Martniukiem była ekscytującym doświadczeniem dla całego zespołu Promatic – to nasz wspólny sukces.
Nagrodzona gra po raz pierwszy została zaprezentowana podczas londyńskich targów ICE Totally Gaming 2020 i praktycznie z dnia na dzień zyskała rzeszę wiernych fanów. Głównym bohaterem produkcji jest popularny piosenkarz – Zenon Martyniuk. W grze można usłyszeć dwa najpopularniejsze utwory artysty: „Przez twe Oczy Zielone” oraz “Przekorny Los”. Piosenki łącznie mają już ponad 300 mln wyświetleń na YouTube. – Ten sukces dodaje nam motywacji do dalszej pracy. Rok 2020 był trudny dla wszystkich, a szczególnie dla branży rozrywkowej, ale ta nagroda pozwala nam zobaczyć przyszłość w jaśniejszych barwach. Disco King to nie jedyna gra Promatic stworzona we współpracy z gwiazdą muzyczną – na rynku słowackim dostępna jest nasza superprodukcja Kmeto King, zaś w tymi miesiącu w Rumunii miała premierę gra Uraganul King.Widzimy ogromne zainteresowanie naszymi muzycznymi produkcjami, dlatego prace nad kolejnymi grami już trwają – zapowiada Paliwoda.
Kasyno Roku – Casinos Poland Marriott
Najlepszym kasynem stacjonarnym w Polsce okazało się Casinos Poland w kultowym hotelu Marriott. Jest to już kultowe miejsce, które swoim urokiem przyciągnęło wielu polskich i zagranicznych fanów rozrywki. Jest to zdecydowanie europejska półka jeśli chodzi o wystrój, obsługę czy zaplecze sprzętowe kasyna. Anna Kos, dyrektorka operacyjna Casinos Poland uznanie dla warszawskiego kasyna skomentowała następująco:
Jest nam niezmiernie miło, że kasyno w hotelu Marriott zostało pierwszym laureatem Polish Gaming Aces 2020 w kategorii Kasyno Roku. Od ponad 30 lat misją Casinos Poland jest zapewnienie bezpiecznej rozrywki na najwyższym poziomie. Kasyno w Marriott hotel stara się być ambasadorem tej idei- dokładamy wszelkich starań, aby nasi goście czuli się u nas zawsze mile widzianymi. Cieszymy się, że nasze zaangażowanie i wysiłek wszystkich pracowników zostały zauważony i doceniony przez Kapitułę
Prezes Roku – Mateusz Juroszek
W kategorii prezes roku po raz pierwszy w historii Polish Gaming Aces zwyciężył Mateusz Juroszek. Charyzmatyczny prezes i właściciel największej firmy bukmacherskiej w Polsce swoimi decyzjami zaprowadził STS na sam szczyt. Juroszek nie tylko wpływa na losy swojej firmy, ale oddziałuje również na konkurencję i nadaje kierunek rozwoju całej branży. Do wyróżnienia odniósł się sam nagrodzony:
Kierowanie STS-em daje mi poczucie ogromnej dumy i satysfakcji. W tym roku, ta satysfakcja ta jest tym większa, że mimo trudnych dla branży minionych 12 miesięcy, ponownie umocniliśmy pozycję niekwestionowanego lidera powiększając przewagę nad konkurentami. Zwiększyliśmy zarówno udziały rynkowe (do prawie 46 proc.), jak i przychody osiągając rekordowe 3,319 mld zł. To wielki sukces, za którym w ogromnej mierze stoją nasi pracownicy. Kluczem do jego osiągnięcia była dywersyfikacja oferty oraz konsekwentna inwestycja w produkt i technologię. Dzięki temu tak dynamicznie rozwijamy się zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski – podsumowuje Mateusz Juroszek, właściciel i prezes STS.
Najbardziej Zaangażowana Kobieta Roku – Magdalena Kopka-Wojciechowska
Z kolei miano Najbardziej Zaangażowanej Kobiety Roku powędrowało na ręce Magdaleny Kopki-Wojciechowskiej, która wykazała się koniecznością posiadania kompetencji w podejmowaniu decyzji multidyscyplinarnych nowoczesnego świata rozrywki. Kapituła chce jednak podreślić i zauważyć, że dyskusja na temat zwyciężczyni tej kategorii była jedną z największych w czasie III edycji Polish Gaming Aces. Pokazało to nie tylko detale o których zaważyła wygrana, ale również o wysokich kompetencjach pozostałych nominowanych – Pani Katarzyny Mikołajczyk, Moniki Płaczkowskiej i Anny Kos.
Magdalena Kopka-Wojciechowska wyróżnienie skomentowała w następujący sposób:
Branża gamingowa to tętniący energią i wypełniony kreatywnością rynek, który dzięki mojej pracy w zarządzie Totalizatora Sportowego stanowi dla mnie wyjątkową przestrzeń rozwoju zawodowego. Dziękuję Kapitule Polish Gaming Aces za wyróżnienie mnie tytułem „Najbardziej zaangażowanej kobiety roku”. Od zawsze byłam związana z marketingiem, realizowałam się w różnorodnych projektach z tego obszaru. Cieszę się, że mam okazję w pełni wykorzystywać swój potencjał i zdobyte wcześniej doświadczenia właśnie w branży gamingowej. Oby mój przykład pokazał także innym paniom, że nie istnieją podziały na branże „męskie” i „damskie”, a nasze wizje i pomysły są pożądanym biznesowo elementem, który pozwala spojrzeć na realizowane projekty z nowej perspektywy. Życzę powodzenia wszystkim współnominowanym w tej kategorii, jak również innym kobietom, które działają w branży gamingowej. Dziękuję także wszystkim pracownikom Totalizatora Sportowego – to wyróżnienie to również Państwa zasługa.
Patronat nad kategorią Najbardziej Zaangażowana Kobieta Roku objęła firma IGT, która w swojej misji ma wpisane wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy w branży IT. Prezes firmy Wojciech Włodarczyk skomentował obecność spółki przez niego prowadzonej przy nagrodach Polish Gaming Aces:
Przede wszystkim chciałbym serdecznie pogratulować Pani Magdalenie Kopce-Wojciechowskiej otrzymania tegorocznej nagrody dla Najbardziej Zaangażowanej Kobiety Roku. Mam często okazję obserwować ciężką pracę Pani Prezes i wiem, że to wyróżnienie jest w pełni zasłużone. Chciałbym także pogratulować Organizatorom konkursu, że dostrzegli, że nasza branża nie odnosiłaby takich sukcesów bez udziału kobiet, które nie tylko zajmują ważne stanowiska, ale przede wszystkim są kluczową siłą intelektualną wielu projektów. Jednym z obszarów wspieranych od wielu lat przez naszą firmę, jest promowanie karier kobiet w branży IT. Ok. 25% wszystkich zatrudnionych w warszawskim oddziale IGT to panie. Jest to wynik nadal niezadowalający, ale mam nadzieję, że poprzez inicjatywy prospołeczne jak na przykład konkurs Polish Gaming Aces, przyczynimy się do zwiększenia tej liczby w przyszłości. Nie tylko w obszarze nowych technologii, ale i w szeroko pojętej branży hazardowej.
Bukmacher Roku – STS
Rywalizacja na podobnym poziomie odbyła się również w kategorii bukmacher roku, gdzie kapituła do oceny miała aż 5 firm. Często w branżowych dyskusjach polemizuje się, kto ma najlepszy produkt, aplikację mobilną czy ofertę, ale kapituła poza własnymi przeczuciami, słucha również branżowego rynku klientów, bo to ostatecznie o ich względy zabiegają firmy bukmacherskie. W 2020 roku to STS nie miał sobie równych, który posiadał 45,8% udziału w rynku. Prezes firmy podsumował działania firmy w zeszłym roku:
Coraz lepsze wyniki firmy potwierdzają, że zmierzamy w pożądanym kierunku. A podejmowane decyzje biznesowe, które nieodłącznie wiążą się z ryzykiem, są właściwe. Przed STS jeszcze wiele wyzwań, więc nie zwalniamy tempa. Konsekwentnie inwestujemy w rozwój nowoczesnych, innowacyjnych technologii. Uatrakcyjniamy i rozbudowujemy naszą ofertę, a także dopracowujemy kwestie produktowe.. Kontynuujemy również prowadzoną z powodzeniem od kilku lat ekspansję na rynkach zagranicznych. Pracujemy nad tym, żeby za kilka lat STS był synonimem polskiej spółki, która opiera się na najlepszych i najbardziej zaawansowanych technologiach.
Firma Roku – Totalizator Sportowy
Podmiotem, który wyróżniał się na wszystkich polach i tym samym zdobył tytuł firmy roku został Totalizator Sportowy. 2020 był rokiem w którym spółka Skarbu Państwa mimo wielu trudności poradziła sobie ze wszystkimi zadaniami. Rozwijano się nie tylko pod kątem produktowym i technologicznym, ale również przygotowywano się na 65-lecie istnienia firmy, którego ambasadorem został najwybitniejszy polski sportowiec XXI. Wieku – Robert Lewandowski. Jak prezes firmy Olgierd Cieślik odniósł się do nagrody?
Wyróżnienie naszej spółki po raz drugi nagrodą Firmy Roku w konkursie Polish Gaming Aces to nie tylko zaszczyt, lecz także zachęta do dalszej wytężonej pracy. W 2020 roku wszyscy mierzyliśmy się z nieznanym, jednak w Totalizatorze Sportowym tworzymy wspaniały zespół, który elastycznie, kreatywnie i efektywnie podchodził do wyzwań minionych miesięcy. Dzięki pracownikom Totalizatora Sportowego udało nam się w bezpieczny sposób dostosować nasz biznes do koniecznych obostrzeń wynikających z pandemii COVID-19, nieść pomoc tam, gdzie była potrzebna, a jednocześnie – realizować zamierzone wcześniej plany i cele. Do gamy produktów online dodaliśmy Gierki, otworzyliśmy 500. Salon gier na automatach, a dzięki uruchomieniu funduszu ffVC Tech and Gaming otworzyliśmy się na rynek startupów. Po raz kolejny uzyskaliśmy międzynarodowe potwierdzenie, że prowadzimy nasz biznes odpowiedzialnie, otrzymując certyfikat Responsible Gaming, obejmujący także najnowsze segmenty naszej działalności. Patrząc na to, jak wiele osiągnął Totalizator Sportowy w 2020 roku, niemalże trudno uwierzyć, że ta tytaniczna praca miała miejsce w tak specyficznych dla branży warunkach – podsumował Olgierd Cieślik
Lista zwycięzców poszczególnych kategorii Polish Gaming Aces 2020
Kampania marketingowa roku – Przeżywaj po swojemu, Fortuna
Dostawca roku – IGT
Produkt roku – Disco King, Promatic
Kasyno Roku – Casinos Poland, Marriott
Prezes Roku – Mateusz Juroszek
Najbardziej Zaangażowana Kobieta Roku – Magdalena Kopka-Wojciechowska
Bukmacher roku – STS
Firma Roku – Totalizator Sportowy