Przełom w branży! Google zmieniło zasady dotyczące reklam gier rozrywkowych
” Oficjalnie: Google aktualizuje swoje zasady dotyczące hazardu i gier w Polsce. Od dziś osoby prawne mogą ubiegać się o certyfikat, który jest wymagany do wyświetlania reklam Google dotyczących hazardu i gier w języku polskim.
Zgodnie z zasadami Google:
Wspieramy #advertising odpowiedzialnego hazardu i przestrzegamy lokalnych przepisów dotyczących hazardu oraz standardów branżowych, dlatego nie zezwalamy na niektóre rodzaje reklam związanych z hazardem. Reklamy związane z hazardem są dozwolone, jeśli są zgodne z poniższymi zasadami, a reklamodawca ma odpowiedni certyfikat Google Ads” – napisał Dawid Prokopowicz na LinkedInie.
„Z tego co słyszę ,to jest to informacja, na którą świat sportu czekał od lat” – dodał Prokopowicz. Głos w tej sprawie zabrał także Adam Lamentowicz, VP International Markets w Superbet. „Wielki kamień milowy dla polskiej legalnej branży zakładów sportowych. Długo wyczekiwany! Dobra robota Google” – napisał.
„Gratulacje Dawid, bardzo dziękuję za zrozumienie i zaangażowanie w rozwiązanie tego problemu. Świetna wiadomość dla osób prawnych prowadzących działalność i płacących podatki w Polsce” – dodał Maciej Sawicki, prezes zarządu Kanału Sportowego.
Bukmacherzy oficjalnie od 28 listopada mogą korzystać z nowych możliwości reklamowych. To bardzo ważny moment w historii polskiej branży gier rozrywkowych. Dzięki temu legalni operatorzy będą mogli dotrzeć do jeszcze większej grupy klientów, a co za tym idzie, być może mniejsza część rynku będzie korzystać z nielegalnych firm.
Dotychczas przez ostatnie lata bukmacherzy oraz strony afiliacyjne działały w Google przez organiczne działania pod SEO. Między innymi w ten sposób pozyskując graczy przez różne frazy, jak między innymi te związane z kodami promocyjnymi u bukmacherów.