15.02.2023 12:04

Rekordowy wzrost przychodów Gaming Innovation Group w IV kwartale 2022 roku

Gaming Innovation Group może się pochwalić rekordowo wysokimi przychodami w IV kwartale 2022 roku. Osiągnęły one poziom 26 mln euro, co oznacza wzrost o 44% procent w porównaniu z 18,1 mln euro w IV kwartale 2021 roku. 

Udostępnij
Rekordowy wzrost przychodów Gaming Innovation Group w IV kwartale 2022 roku

Rekordowe przychody GiG Media

Skorygowana EBITDA grupy wyniosła 10,8 mln euro, co stanowi wzrost o aż 71% rok do roku (6,3 mln euro w IV kwartale 2021 roku). Skorygowana marża EBITDA wzrosła natomiast do 41,4% (34,9% w IV kwartale 2021 roku). W ostatnich miesiącach 2022 roku EBIT wyniósł 4 mln euro (2,2 mln euro w IV kwartale 2021 roku), przy marży na poziomie 15,5% (12,4% w IV kwartale 2021 roku), co oznacza wzrost o 80% rok do roku.

Rekordowy poziom osiągnęły także przychody GiG Media, które wyniosły 17,8 mln euro (12,8 mln euro w IV kwartale 2021 roku). Mowa tu więc o 40-procentowym wzroście, przy skorygowanej EBITDA w wysokości 8,9 mln euro (5,9 mln euro w IV kwartale 2021 roku).

Wyjątkowo wysokie okazały się również przychody platformy i zakładów sportowych, które wyniosły 8,2 mln euro (5,3 mln euro w IV kwartale 2021 roku), co stanowi wzrost o 54%, z czego 35% to wzrost organiczny, przy skorygowanej EBITDA w wysokości 1,8 mln euro (0,4 mln euro w IV kwartale 2021 roku). Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej osiągnęły w IV kwartale poziom 8,5 mln euro, co jest niemal dwukrotnym wzrostem w zestawieniu z ostatnim kwartałem 2021 roku, kiedy wyniosły 4,9 mln euro.

– Mamy za sobą znakomity kwartał, o którym najlepiej świadczy wzrost przychodów Grupy oraz EBITDA odpowiednio o 44% i 71% – ocenia Richard Brown, dyrektor generalny GiG.

Optymistyczne perspektywy

Wzrosty przychodów Gaming Innovation Group w IV kwartale nie powinny być większym zaskoczeniem. Grupa ma za sobą naprawdę pracowity okres, w którym udało się między innymi zawrzeć nowe partnerstwo handlowe z News Corp UK & Ireland Limited w zakresie zakładów sportowych i treści kasynowych, a także sfinalizować przejęcie portali afiliacyjnych AskGamblers.com, Johnslots.com, Newcasinos.com i kilku mniejszych domen od Catena Media.

Oprócz tego GiG wprowadziła na rynek cztery marki, z czego dwie w Ontario, nowo regulowanej kanadyjskiej prowincji. Liczba aktywnych marek grupy wzrosła na koniec kwartału do imponujących 62.

Pierwsze tygodnie nowego roku również okazały się dla Gaming Innovation Group stosunkowo udane. Wymierne korzyści zaczęło przynosić bowiem komercyjne partnerstwo z The Sun i talkSPORT. Grupa zawarła także trzy nowe umowy i coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku zakładów sportowych w Stanach Zjednoczonych. Od razu znalazło to także przełożenie na finanse. Przychody GiG w styczniu 2023 roku wzrosły bowiem o 29% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, z czego 15% stanowił wzrost organiczny.

Udostępnij
Mateusz Mazur

Mateusz Mazur