USA. Jak podaje najnowszy raport sporządzony przez grupę badawczą eMarketer rynek reklamy w grach video jest już w pełni rozwiniętym i prężnie rozwijającym się kanałem marketingowym.
Raport nazywa reklamy w grach video, skokiem do następnego poziomu, 60% z wartego w USA 502 mln USD rynku generowanych jest przez reklamy wewnątrz gier, reszta przez tzw. advergaming czyli gry tworzone specjalnie do promocji wizerunku firmy.
Starszy analityk grupy i autor raportu Paul Verna powiedział: “Z marketingowych eksperymentów dotarcia do graczy najlepszymi są advergaming, reklamy wewnątrz gier i gry sponsorowane – te modele przetrwają na rynku reklamy. Teraz pytaniem jest jak zmierzyć wpływy reklamowe z różnych platform np.: PC, konsol czy gier arcade i które najlepiej nadają się do reklam”

S.M.
Więcej Automaty
Michael Caselli dla Interplay.pl: Nasza branża jest ofiarą własnego złego PR
Michael Caselli to legenda branży gamingowej. Jest osobą odpowiedzialną za najważniejsze konferencje branżowe ICE oraz iGB. Oba wydarzenia w tym roku przeszły duże zmiany i to właśnie o tych zmianach, ale także o trendach w biznesie i sytuacji na polskim rynku, udało nam się porozmawiać z nim podczas Prague Gaming&Tech…



