Skracaj dystans, ale nie za bardzo – o socialach BetX Polska
Świat to jeden wielki mem – z takiego założenia najwidoczniej wychodzą twórcy contentu odpowiedzialni za profile społecznościowe bukmachera BetX Polska. Podchodząc do życia niekoniecznie na serio, z przymrużeniem oka i z humorem – co jest przecież czasem wskazane – trzeba przyznać, że powyższe stwierdzenie wcale nie jest takie głupie. Wszystko sprowadza się jednak do tego, by pomiędzy powagą a żartem umieć zachować zdrowe proporcje.
Twórcy wizerunku BetX Polska w social mediach niekoniecznie są chyba tego świadomi albo zgodnie z towarzyszącym temu bukmacherowi hasztagiem #NaPrzekór postanowili być ciągle w wesołej opozycji do rzeczywistości. Świat bywa memiczny, ale jednak nie jest jednym wielkim memem. Z tego względu ciągłe obracanie wszystkiego w żart na dłuższą metę raczej się nie sprawdzi.
Wyjść poza schemat
Cel przyświecający twórcom contentu w socialach BetX Polska wydaje się oczywisty – wyjść poza schemat i działać tak, jak jeszcze nie działał nikt w Polsce. Reklamować się wywołując uśmiech, celnie szydząc i drwić. Faktycznie w ten sposób na taką skalę jak BetX Polska nie działał jeszcze nikt.
Legalni bukmacherzy w Polsce są bowiem obecni w mediach społecznościowych raczej w sztampowy sposób. Ich komunikacja sprowadza się przede wszystkim do chwalenia się swoją bogatą ofertą, najlepszym bonusami wiążącymi się z zawieraniem zakładów właśnie u nich oraz publikowaniem wygranych kuponów tak, by gracz miał poczucie, że sukces jest na wyciągnięcie ręki.
Przekaz ten jest urozmaicany różnymi mniej ofertowymi grafikami, konkursami czy treściami tworzonymi przez ambasadorów. Bukmacherzy korzystają też ponadto z memów – obrazkowego języka XXI wieku. W BetX Polska postanowili więc wycisnąć memy jak cytrynę. W efekcie, choć punkt wyjścia, by działać jak jeszcze nikt wcześniej był ambitny, sama realizacja pozostawia sporo do życzenia.
Profile BetX Polska w mediach społecznościowych
BetX Polska zaczął aktywnie działać w social mediach w maju 2020 roku. Po kilkunastu miesiącach obecności w mediach społecznościowych na najpopularniejszych platformach liczba zgromadzonych na nich obserwatorów przedstawia się następująco (stan na 10.11.2021):
Facebook: 2479 obserwujących
Twitter: 2055 obserwujących
Instagram: 578 obserwujących
Memy, memy i jeszcze więcej memów
Podstawowy problem w odbiorze profili społecznościowych BetX Polska jest taki, że ich przekaz jest bardzo monotonny. Jego twórcy za bardzo zaufali potencjałowi memów i tylko na nich oparli swoje działania. Prawie wszystko odbywa się przy użyciu jednego schematu: śmieszny obrazek + oferta.
Czasem BetX Polska trafia w sedno – trzeba to przyznać. Widać, że osoby odpowiedzialne za profile tego bukmachera nie oglądają Kwejka od wczoraj i mogłyby zdobyć dyplom z memologii. To trzeba im oddać. Na udaną i ciekawą komunikację to jednak za mało.
Jak odpowiada BetX Polska? Memami, memami i jeszcze większą ilością memów. W zdecydowanej większości powielając je na wszystkich platformach, na których jest obecny ten bukmacher. To również kiepskie rozwiązanie. Po co bowiem śledzić BetX Polska na Facebooku, Twitterze i Instagramie skoro wszędzie wrzuca to samo?
Chybiony kurs, niepewne widoki
Kurs obrany przez twórców contentu na profilach społecznościowych BetX Polska wynika zapewne z tego, że bukmacher ten obrał sobie jako grupę docelową przede wszystkim młodszych graczy. Komunikuje się z nią więc jej językiem. Z ambasadorów uczynił potrafiącego wzbudzić kontrowersje Marcina Najmana i streamera Holaka, który największą popularnością cieszy się na Twitchu.
Otwierając się jednak na takie kierunki, BetX zamyka sobie drogę do innych grup docelowych. Skuteczna komunikacja powinna polegać tymczasem na odnajdywaniu się w różnych okolicznościach i na uniwersalnym przekazie. Nie trzeba walczyć za wszelką cenę o uznanie wszystkich użytkowników Twittera, Facebooka czy Instagrama, ale po co już na starcie zamykać się tylko w konkretnym gronie?
Osoby spoza obranego targetu po wejściu na któryś z profili BetX mogą być mocno zaskoczone tym, co tam zastaną. Odnosi się to po pierwsze do przytłaczającej liczby memów, czasem przesadnego luzu w formie komunikacji oraz faktu, że zgromadzone przez tego bukmachera grono obserwatorów nie stroni od wulgaryzmów.
Oczywiście twórcy contentu BetX Polska nie mają wpływu na to, co piszą osoby komentujące ich posty. Nie zmienia to jednak faktu, że po lekturze komentarzy, po szybkim sprawdzeniu profili, osoba postronna może stwierdzić, że raczej nie zaprzyjaźni się z tym bukmacherem. Być może dobrym pomysłem byłaby więc jakaś kreatywna próba zachęcenia fanów do wyrażania się w bardziej parlamentarny sposób?
Jeżeli BetX Polska chce naprawdę zaistnieć w sieci powinien przemyśleć formę swojej komunikacji i uczynić ją bardziej wielowymiarową. Monotonia z definicji jest nudna, a bazowanie tylko na jednym schemacie działania to właśnie monotonia. Docelowa grupa odbiorców BetX Polska, która bywa wybredna i bezkompromisowa, też może to w końcu zauważyć. Jeżeli się znudzi, może pójść wtedy gdzie indziej, a tego w BetX Polska na pewno by nie chcieli.