Słabe wyniki kambodżańskiej branży hazardowej w pierwszej połowie 2022 roku
Komisja ds. Hazardu Komercyjnego Kambodży (CGCC) Ministerstwa Gospodarki i Finansów ujawniła rozczarowujące przychody państwa z komercyjnego hazardu w pierwszej połowie 2022 roku.
Zastój w branży turystycznej
The Phnom Penh Post donosi, że na dzień 30 czerwca, tyko 20 z 200 licencjonowanych w 2021 lub 2022 roku kasyn oferowało swoje usługi klientom. Wszystko to pomimo starań i nacisków kambodżańskiego rządu, by przywrócić do życia branżę turystyczną i obszary z nią związane. Pozwoliło to uzyskać przychody państwa w wysokości nieco ponad 8% kwoty wymaganej przez prawo budżetowe.
Słabe wyniki wynikają z powolnego ożywienia gospodarczego po COVID-19 i gwałtownego spadku liczby turystów w regionie. – Wiemy, że lokalni turyści cały czas podróżują, ale turystyka międzynarodowa pozostaje ograniczona. W dużej mierze od tego zależą wyniki komercyjnego sektora hazardowego, zwłaszcza w obszarach przygranicznych z Tajlandią i Wietnamem. Niemniej jednak, komercyjne operacje hazardowe właśnie zostały wznowione, co prowadzi do powolnego zbierania przychodów – powiedział w rozmowie z The Post, zastępca dyrektora Ministerstwa Przemysłu Finansowego – Ros Phearun.
Sukces ustawy LMCG
Ustawa o zintegrowanym zarządzaniu kurortami i hazardem komercyjnym (LMCG) ustanowiona została w listopadzie 2020 r. i wymaga, aby kasyna co roku odnawiały swoje licencje.
Phearun zapewnił, że CGCC dba o przestrzeganie ustaleń zawartych w umowie, ujawniając, że 129 z ponad 200 licencjonowanych kasyn ponownie złożyło w tym roku wnioski o licencje.
Ministerstwo Turystyki szacuje, że Kambodża odnotowała 85-procentowy spadek liczby przyjazdów z zagranicy, z 1 306 143 w 2020 r. do 196 495 w roku 2021.
Mateusz Mazur
Więcej Ogolna
LOTTO nowym partnerem tytularnym. Natychmiastowe zmiany w klubie z Puław
Synergia biznesu i sportu to kluczowy element strategii wizerunkowej wielu krajowych marek, a współpraca Totalizatora Sportowego z klubem piłki ręcznej z Puław jest tego najnowszym dowodem. Właściciel marki LOTTO podpisał umowę partnerską, która obowiązywać będzie do końca sezonu 2025/26, wprowadzając istotne zmiany w identyfikacji wizualnej drużyny występującej w Superlidze.