Śląskie Wesołe Miasteczko na Florydzie
Pod koniec ubiegłego roku obiekt w Chorzowie zakończył generalnie współpracę z prywatnymi wystawcami
Dało to zarządowi możliwość wprowadzenia jednego biletu na wszystkie urządzenia czyli standard obowiązujący w tego typu obiektach na świecie.
W sezonie 2009 Śląskie Wesołe Miasteczko odwiedziło ponad 227 000 osób, a w 2010 roku ponad 182 000. Zarząd nie zakładał dużego wzrostu frekwencji. Liczono natomiast na znaczny wzrost zysku z działalności Wesołego Miasteczka w związku z wykupem karuzel. Pogoda pokrzyżowała te plany, co zresztą dotyczyło wszystkich parków rozrywki w Polsce.
Przygotowany przez firmę Kanopee dla Parku tzw. Master Plan, który w drugim etapie zakładał znalezienie potencjalnych inwestorów strategicznych dla poszczególnych obszarów Parku – w tym również dla Wesołego Miasteczka – niestety nie doczekał się finału. Francuska firma nie spełniła bowiem zawartych w SIWZ warunków związanych z pierwszym etapem obejmującym: koncepcję zagospodarowania Parku, nowe obiekty i analizę ekonomiczną.
Zarząd Parku podjął decyzję o samodzielnym poszukiwaniu inwestora strategicznego dla Śląskiego Wesołego Miasteczka. W tym celu Andrzej Kotala i Piotr Małecki odwiedzili wystawę EAS w Rzymie, zaś w listopadzie oferta Parku zostanie przedstawiona potencjalnym inwestorom na IAAPA w Orlando na Florydzie.
Nasze czasopismo posiada w Orlando swoje stoisko, stąd w tym numerze znajdziecie całostronicowe ogłoszenie Śląskiego Wesołego Miasteczka w języku angielskim.