Spadek przychodów Bet365
Grupa Bet365 osiągnęła przychody w wysokości 2,81 miliarda funtów za rok obrotowy (2019/2020), co stanowi spadek o 8,2% w porównaniu z wynikami 18/19. Jako czynniki łagodzące regres wymieniono wpływ pandemii koronawirusa, wzrost kosztów i brak dużego turnieju piłkarskiego latem 2019 roku.
Pandemia koronawirusa
Kwota postawiona na zakłady sportowe w sezonie 2019/2020 spadła o 8%, co nie może dziwić, ponieważ rok wcześniej odbywały się Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji. Co ciekawe względem poprzedniego sezonu wzrosła jednak liczba aktywnych klientów o 4%.
Pomimo spadku przychodów dyrektor generalny Denise Coates powiedziała, że jest „zachwycona” wynikami firmy: – W trakcie pandemii kontynuowaliśmy naszą działalność w miarę możliwości. Utrzymaliśmy ciągłość pracy, a to kluczowe. Udało nam się również wysłać pracowników na pracę zdalną, a poza tym poczyniliśmy znaczne inwestycje w celu dostosowania naszych biur do bezpiecznej pracy.
Zakłady na żywo
Segment zakładów na żywo nadal był kluczowym rynkiem dla Bet365, ponieważ odpowiadał za 75% przychodów z zakładów sportowych w ciągu roku.
Pomimo dobrych ogólnych wyników bukmacherów, przychody mobilne spadły o 7%, na co bezpośredni wpływ miało przełożenie Mistrzostw Europy w piłce nożnej, które miały odbyć się w kilku krajach Europy. Oczywiście rozgrywki zostały odwołane z powodu pandemii koronawirusa. Nie bez znaczenia pozostaje również brak dużej imprezy piłkarskiej w 2019 roku.
Zyski
Jeśli chodzi o zyski, grupa poniosła 403,6 mln funtów bezpośrednich kosztów związanych ze sportem i grami w okresie 12 miesięcy, co oznacza wzrost o 12,2%. Ten poziom wychodzących, w połączeniu ze spadkiem ogólnych przychodów grupy, oznaczał, że zysk brutto za rok obrotowy 2019/20 wyniósł 2,41 mld GBP, co oznacza spadek o 11% porównując rok do roku.
Z kolei zysk operacyjny spadł o 74,3% do 194,7 mln GBP w wyniku rosnących kosztów administracyjnych. Aż 2,07 mld funtów odnotowano na działalność związaną ze sportem i grami, a 141,5 mln funtów na bieżącą działalność klubu piłkarskiego Stoke City.
Co najważniejsze przez cały okres 2019/20 firma nadal była zaangażowana w promowanie pozytywnych praktyk społecznych, zarówno w biznesie, jak i w szerszej społeczności. W tym okresie przekazano 85 milionów funtów na rzecz Fundacji Denise Coates, a grupa zobowiązała się do utrzymania całego personelu na pełnych wynagrodzeniach podczas pandemii koronawirusa. Operator nie korzystał z tarcz pomocowych rządu.
Odpowiedzialny hazard
Wsparcie fundacji to jedno, ale warto zaznaczyć również, że Bet365 poczynił duże postępy w zakresie swojej długoterminowej strategii odpowiedzialnego hazardu, w szczególności w dalszym rozwoju swojego systemu wczesnego wykrywania ryzyka. Wprowadzenie nowych znaczników szkód i wzmocnionego zespołu analiz ilościowych pomogło poprawić wydajność systemu zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na rynkach światowych.
– Grupa zdaje sobie sprawę, że jej wysiłki związane z bezpieczniejszym hazardem nie mogą ograniczać się tylko do jednej jurysdykcji. Tym samym przyjmujemy globalne podejście do bezpieczniejszego hazardu i zawsze będziemy starali się wdrażać najwyższe standardy w całej swojej światowej bazie klientów – czytamy w oświadczeniu Bet 365.
Bet365 dodatkowo wdrożył nowy kodeks postępowania dla swoich klientów VIP. Poza tym zapoczątkował nową inicjatywę badań konsumenckich z zespołem Behavioural Insights, a także ulepszył narzędzie timeout i uruchomił nowy moduł do śledzenia aktywności.
Co więcej, gdy w marcu świat znalazł się w różnych stanach blokady, grupa zobowiązała się – podobnie jak wszyscy członkowie BGC – ograniczyć swoje kampanie reklamowe w celu ochrony zagrożonych graczy. Obejmowało to całkowite zakończenie reklam telewizyjnych, radiowych i płatnych w mediach społecznościowych.