Spadek sprzedaży loterii w Chinach
Chińskie Ministerstwo Finansów poinformowało o 4,6% rocznym spadku sprzedaży krajowych loterii sportowych w listopadzie.
Spadek sprzedaży
Sprzedaż w listopadzie spadła z 37,77 mld CNY do 36,04 mld CNY (4,54 mld EUR). Na wynik ten składa się 21,02 mld CNY z China Sports Lottery (spadek o 0,2%) i 15,02 mld CNY z Welfare Lottery, czyli spadek o 10,1 % – porównując rok do roku.
W przypadku loterii sportowej sprzedaż cyfrowa wzrosła o 10,3% do 9,8 mld CNY, co czyni ją najpopularniejszym produktem dla graczy w Chinach. Na drugim miejscu znajdują się zakłady sportowe, które zanotowały spadek o 11,4% do 9,6 mld CNY. Warto podkreślić również, że w międzyczasie sprzedaż gier z natychmiastową wygraną wzrosła o 21,3% do 1,6 mld CNY, chociaż sprzedaż loterii wideo spadła o 80,0% do 1,600 CNY.
Popularność Keno
Zdecydowanie największy wzrost odnotowano w przypadku keno, na które klienci wydali 3,4 mln CNY, w porównaniu z 154 400 CNY w poprzednim roku.
W listopadzie odnotowano wzrost sprzedaży rok do roku w 14 prowincjach, a największe postępy odnotowano w Guangdong, Xinjiang i Guizhou. Dane z listopada oznaczają, że od początku roku sprzedaż loterii wyniosła 297,44 mld CNY, czyli o 22,0% mniej niż w 2019 r.
Zmiany w ustawie hazardowej
Pomimo spadków w listopadzie najbliższa przyszłość branży hazardowej w Chinach jest trudna do określenia. Krajowy rynek loterii czekają bowiem poważne zmiany, ponieważ chiński rząd w październiku 2020 roku ogłosił, iż zakazana będzie sprzedaż gier z szybkimi losowaniami.
O tym jak zmiany wpłyną na chiński rynek świadczy już fakt, że loterie prowincjonalne zostały ograniczone do jednej gry o wysokiej częstotliwości od 1 listopada ubiegłego roku. Przełożyło się to na ogólnokrajowy spadek sprzedaży loterii.