Spore zmiany we włoskim prawie hazardowym
Włoskie Ministerstwo Gospodarki i Finansów (MEF) opracowało „Dekret o zakładach”, w celu zmiany przepisów dotyczących rynków zakładów o stałych kursach.
Nowy pułap wygranych
Zmiany, opublikowane w Dzienniku Ustaw z zeszłego tygodnia (28 września), wprowadzą sporo nowych zmian, które mają na celu poprawę oferty detalicznej oraz online licencjonowanych bukmacherów. Długo wyczekiwane zmiany umożliwią włoskim bukmacherom oferowanie klientom funkcji cashoutu na wszystkich rynkach zakładów, podczas gdy do tej pory dostępna była ona tylko w przypadku wyścigów konnych.
Dotychczas operatorzy radzili sobie z ograniczeniami poprzez „ubezpieczenie zakładów, ale nowe przepisy sprawią, że wszystkie aspekty związane z opcją cashoutu zostaną uregulowane. Zdecydowano się także ze zmianę pułapu wygranych w obrębie rynków ze stałymi kursami. Dzięki nowym przepisom pułap ten wzrósł pięciokrotnie, z 10 000 euro do 50 000 euro.
Korygowanie błędnych kursów dozwolone
Wprowadzone poprawki zakładają również, że bukmacherzy muszą oferować minimalny zakład w wysokości 1 euro na wszystkie wydarzenia sportowe znajdujące się w ofercie. Co istotne, MEF zezwolił także operatorom na korygowanie „błędów w kursach” oferowanych klientom. Do tej pory włoscy bukmacherzy byli zmuszeni akceptować zakłady zawarte po nieprawidłowych kursach, co prowadziło niekiedy do sporych strat.
ADM – włoska agencja celna i monopolowa – została jednocześnie zobowiązana do przeprowadzenia przeglądu technicznego poprawek MEF, aby „uczynić włoską licencjonowaną ofertę bardziej konkurencyjną”. Zmiany zostały także dobrze przyjęte przez operatorów, którzy od ponad dekady czekali, aż rząd zaktualizuje zasady związane z rodzajami zakładów i ofertą rynkową.
– Dzięki tym regulacjom operatorzy dostosowują się do rynku międzynarodowego, co znacznie ułatwi zwalczanie szarej strefy. Ważne jest także zbliżenie pomiędzy światem handlu detalicznego a światem online i podejście omnichannel, dzięki czemu bukmacherzy będą mogli oferować podobne doświadczenia w przypadku obu tych rynków – ocenia Agostino Romano, Dyrektor ds. Retail w Snaitech.