Sportradar z dobrymi wynikami i korzystnymi perspektywami w USA
Sportradar odnotował silny wzrost przychodów w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu perspektywy w kontekście najbliższych lat wyglądają dla firmy bardzo korzystnie.
Wyniki Sportradar
W drugim kwartale 2022 roku, Sportradar wygenerował przychody w Stanach Zjednoczonych w wysokości 30,5 mln dolarów, co oznacza wzrost o 66% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. USA odpowiadało za 16,4% przychodów firmy w ostatnim kwartale.
Carsten Koerl, założyciel Sportradar powiedział w tym miesiącu, iż działalność firmy w Stanach Zjednoczonych odnotowała łączny roczny wzrost w latach 2019-2021 na poziomie 57%. Według Koerla to efekt wprowadzenia zakładów sportowych online, pozyskania praw do danych profesjonalnych lig sportowych oraz zwiększone przyjmowanie danych przez media sportowe i firmy nadawcze.
Choć Sportradar miał skorygowany zysk EBITDA w wysokości 28,9 mln dolarów w drugim kwartale, amerykańska działalność firmy odnotowała ujemną wartość EBITDA w USA na poziomie 5,8 mln dolarów. Koerl przekazał analitykom, że Sportradar spodziewa się, że będzie rentowny w USA do 2024 roku.
Sportradar na giełdzie
Amerykańska giełda nie zareagowała jednak dobrze na Sportradar. Odkąd firma zadebiutowała na Nasdaq 14 września z ceną 27 dolarów za akcję, Sportradar zanotował spadek akcji o prawie 57,6% do 11,46 dolara. Firma wkroczyła na rynek amerykański pod koniec 2013 roku, przejmując SportsData, której klientami byli m.in. Google, Facebook czy Pac-12 Conference.
Współprace Sportradar
W 2015 roku Sportradar zawarł swoją pierwszą dużą umowę w Stanach Zjednoczonych, zostając wyłącznym dystrybutorem statystyk dla NFL i zastępując Stats LLC. Później firma zawarła również kontrakty z NBA, NHL oraz NASCSAARR. W kwietniu 2021 roku, Genius Sports przejął rolę wyłącznego dystrybutora danych NFL.
Aktualnie Sportradar ma umowy w USA z NBA, NHL, Major League Baseball, NASCAR oraz innymi ligami. Oprócz współprac z rozgrywkami sportowymi, firma dostarcza dane i produkty bukmacherom, takim jak DraftKings, FanDuel czy BetMGM. Ponadto Sportradar współpracuje z firmami zajmującymi się transmisją i mediami cyfrowymi. W tym gronie są m.in.: ESPN, Fox Sports czy CBS Sports.
Sportradar spodziewa się, że przychody firmy wzrosną w nadchodzących latach, ponieważ coraz więcej stanów legalizuje hazard. Dodatkowo firma opracowuje również produkty do sprzedaży, które przeznaczone będą dla operatorów zakładów sportowych.