Spory wzrost przychodów XLMedia w Ameryce Północnej
Grupa sektora afiliacyjnego, XLMedia, odnotowała w 2022 roku przeszło 24-procentowy wzrost przychodów. Był on napędzany rozwojem działalności w Ameryce Północnej.
Udany rok XLMedia
W ciągu 12 ostatnich miesięcy XLMedia wystartowało w wielu nowych stanach, w tym w Nowym Jorku, który otworzył swój regulowany internetowy rynek zakładów sportowych w styczniu 2022 r.
Grupa wystartowała również pod koniec 2022 roku w Maryland, a niedawno uruchomiła swoją ofertę afiliacyjną w Ohio, co zbiegło się z otwarciem rynku 1 stycznia. Planowane jest również uruchomienie w Massachusetts, gdzie zakłady sportowe online zalegalizowano w marcu tego roku.
Wzrosty w Ameryce Północnej w pełni zrekompensowały spadki w Europie. Grupa poinformowała nawet, że prowadziła rozmowy w sprawie potencjalnej sprzedaży niektórych oddziałów swojej działalności w celu skoncentrowania się na rozwoju w Ameryce Północnej.
– Poczyniliśmy duże postępy w 2022 r., przeprojektowując biznes, aby stać się jednym z wiodących podmiotów afiliacyjnych w Ameryce Północnej. Oczekujemy, że nasz biznes w USA będzie nadal rozwijał się w szybkim tempie – powiedział dyrektor generalny XLMedia, David King.
Wzrost w Ameryce Północnej
W 2022 roku, przychody XLMedia z ramienia kontynuowanej działalności wyniosły 71,8 mln dolarów (58,3 mln GBP / 66,2 mln EUR), co oznacza wzrost z 57,8 mln dolarów w porównaniu z 2021 r.
Przychody podstawowe, które obejmowały przychody z wyłączeniem zaprzestanych działań związanych z finansami osobistymi, przychodów z sieci afiliacyjnych i przychodów z agencji zewnętrznych, również wzrosły o 27,5% do 54,6 mln dolarów.
XLMedia poinformowała, że 54 mln dolarów przychodów w 2022 r. zostało wygenerowanych przez zakłady sportowe, co stanowi wzrost o 72,% rok do roku. Przychody kasyn wyniosły z kolei 15,6 mln dolarów, czyli o 32,8% mniej niż w poprzednim roku.
XLMedia opublikowała również zestawienie wyników geograficznych, aby zademonstrować wzrost w Ameryce Północnej. Przychody z zakładów sportowych w Ameryce Północnej osiągnęły poziom 46,4 mln dolarów, a gry hazardowe 1,3 mln dolarów, podczas gdy przychody z zakładów sportowych w Europie wyniosły 7,6 mln dolarów, a z kasyna 14,3 mln dolarów.
– Rok 2022 był niezwykle ważny dla ponownego ukierunkowania naszej działalności i jestem zadowolony z postępów, jakie poczyniliśmy – powiedział King. – Jestem przekonany, że XLMedia ma teraz silniejszą pozycję dzięki podjętym działaniom i nie mogę się doczekać naszych dalszych postępów w 2023 roku – dodał.