STS pokazuje, jak sponsor może angażować kibiców
Polski bukmacher został sponsorem grającego w PKO BP Ekstraklasie klubu w lipcu ubiegłego roku. Od początku przedstawiciele STS zapowiadali, że chcą aktywizować kibiców i nawiązywać z nimi współpracę. Okazja do tego była bardzo dobra, w 2023 roku klub świętował 50-lecie istnienia i można było przy tej okazji stworzyć ciekawe projekty.
Jeśli interesują Cię informacje ze świata piłki nożnej to sprawdź portal futbolnews.pl
Misie na pomoc
Bukmacher, klub i kibice zaczęli od akcji charytatywnej „Dorzuć misie”. Na murawie Suzuki Arena w Kielcach wylądowało 4528 pluszaków, które trafią do dzieci z okolicznych domów dziecka. Za każdą zabawkę rzuconą na boisko Fundacja STS przekazywała pięć złotych za każdą maskotkę na leczenie Leosia Kotarzewskiego. W sumie dla synka byłego piłkarza kieleckiej Korony przekazanych zostało 22 460 złotych.
Nowy, efektowny tunel
Na tym się nie skończyło. Pod koniec jubileuszowego roku, STS oddał głos kibicom kieleckiej drużyny. – Sponsor zaproponował, że odnowi tunel, którym piłkarze wychodzą na boisko. Nasz stadion ma już 15 lat, a ta przestrzeń, będąca wizytówką klubu, często widoczna w transmisjach telewizyjnych, nie była od tego czasu remontowana. Sponsor przeznaczył na to przedsięwzięcie określone środki, a klub zorganizował ankietę wśród kibiców. Dodatkowo była ona promowana w social mediach STS, żeby jej zasięg był jak największy – opowiada Rafał Kielczyk z biura prasowego Korony.
Czasu nie było dużo, żeby zdążyć przed końcem jubileuszowego roku, więc trzeba było działać szybko. – Nasz sponsor użyczył na potrzeby tej inicjatywy swoich grafików, którzy przygotowali kilka projektów. Kilka kolejnych wyszło też od grafików pracujących dla klubu. Komisja konkursowa wybrała trzy pomysły, z których kibice wybrali ten, który najbardziej im odpowiadał – opisuje Kielczyk.
Projekt tunelu ma charakter ponadczasowy i uniwersalny. Kolory nawiązują bezpośrednio do złocisto-krwistych barw Korony, a wszystko zostało uzupełnione o kluczowe detale, takie jak m.in. herb, data powstania klubu, a także hasła i cytaty związane z historią kieleckiej drużyny. W ankiecie udział wzięło ponad 3500 fanów Korony, a zwycięski projekt otrzymał 1760 głosów.
Teraz tunel, który wygląda bardzo efektownie, służy m.in. do prezentacji nowych zawodników. Zdjęcia na tle napisu złocisto-krwistych ścian mieli już: Marcel Pięczek, Mariusz Fornalczyk i Danny Trejo.
fot. Twitter Korona Kielce