06.04.2019 00:00

Svenska Spel liderem na rynku

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy działalności na nowo uregulowanym rynku gier online szwedzki operator gier hazardowych, Svenska Spel, wygenerował obrót w wysokości 906 mln SEK (74,6 mln GBP / 86,9 mln EUR / 97,6 mln USD).

Udostępnij
Svenska Spel liderem na rynku

Zgodnie z oczekiwaniami, monopolista nadal dominuje na rynku, a szwedzki regulator hazardowy Spelinspektionen ujawnia, że ​​85% obrotów rynkowych zostało wygenerowanych przez 10 operatorów w styczniu i lutym. Sugerowałoby to, że całkowity obrót rynkowy w okresie dwóch miesięcy wyniósł 3,3 mld SEK. Szwedzi wydali ponad 70 licencji od momentu otwarcia rynku 1 stycznia 2019 r. Dane nie obejmują obrotów z działalności hazardowej prowadzonej w celach użyteczności publicznej, takiej jak loteria kodów pocztowych.

AB Trav och Galopp (ATG), dawny monopolista wyścigów konnych, prywatna spółka na nowym rynku regulowanym, zajął drugie miejsce z obrotem 667 mln SEK. Dział Sport & Casino Svenska Spel, który również konkuruje z prywatnymi operatorami online, wygenerował obrót w wysokości 385 mln SEK.
Wiodącym prywatnym operatorem na rynku jest Kindred Group, którego szwedzka spółka zależna Spooniker jest odpowiedzialna za obrót w wysokości 247 mln SEK. Kindred Group wyprzedził w ten sposób kasynową spółkę zależną Casino Cosmopol (należącą do Svenska Spel), która w styczniu i lutym miała obroty w wysokości 148 mln SEK. Bet365 odnotował obrót w wysokości 117 mln SEK, a za nim LeoVegas z 103 mln SEK. Trzy witryny korzystające z rozwiązania Pay N Play firmy Trustly stanowiły resztę pierwszej dziesiątki. Hero Gaming wygenerował kolejne 80 mln SEK, następnie Global Gaming z SEK 78 mln, a Snabbare, operator z Malty, wygenerował kwotę 61 mln SEK. Obroty 10 wiodących operatorów w pierwszych dwóch miesiącach regulacji to prawie połowa całkowitego obrotu na rynku w pierwszym kwartale 2018 r. (5,8 mld SEK).

Kilka problemów zostało już zgłoszonych do regulatora, a wielu licencjobiorców zostało ukaranych za nieprzestrzeganie kluczowych warunków licencji. Paf i Genesis Gaming zostali ukarani grzywną za naruszenie przepisów dotyczących samowykluczenia, a inni licencjobiorcy nie przestrzegali ograniczeń promocji bonusowych.

Pojawia się również debata na temat reklamy na rynku, Spelinspektionen zobowiązał się do nałożenia kar wobec operatorów, których uważa się za nadmiernie reklamujących.

Krajowe stowarzyszenia operatorów Spelbranschens Riksförbund (SPER) i Branschföreningen för Onlinespel (BOS) zdecydowało o ustanowieniu nowego kodeksu postępowania dla członków. Trwają także dyskusje między licencjobiorcami a Spelinspektionen. Podczas spotkania regulatora i operatorów na początku tego tygodnia ujawniono, że egzekwowanie ograniczeń promocji (operatorzy mogą oferować graczom premię przy rejestracji) będzie kluczowym zagadnieniem dla Spelinspektionen w przyszłości. Regulator ma osiem nierozstrzygniętych jeszcze spraw związanych z ofertami premiowymi.

Maria MacDonald z firmy prawniczej Nordic Gambling powiedziała iGamingBusiness.com, że Rzecznik Konsumentów omówił, co według niego musieliby zrobić operatorzy, aby sprzedawać swoje produkty w „umiarkowany” sposób.

Jeśli chodzi o wiadomości komercyjne, operatorzy byli między innymi zachęcani do zachowania szczególnej ostrożności w kwestii wyolbrzymiania szans na wygraną, a Agencja ds. Konsumentów nakazała operatorom powstrzymanie się od stosowania wyskakujących online pop-up, na które konsumenci muszą kliknąć, aby zniknęły ze strony”- wyjaśniła. „Agencja ds. Konsumentów poinformowała również, że osoby, które same się wykluczały za pośrednictwem krajowego rejestru samowykluczenia, wciąż otrzymują bezpośrednio regularne informacje marketingowe. Agencja podkreśliła, że operatorzy będą musieli znaleźć sposób na usunięcie takich osób z baz marketingowych, aby nie narażać ich na dodatkowe nieprzyjemności po samowykluczeniu”.

Źródło: KLIK

Udostępnij
MC

MC