Svenska Spel z akcją „nie ustawiaj meczów”
Szwedzki operator Svenska Spel podjął współpracę ze Swedish Elite Football (SEF), przeprowadzając serię wykładów dla graczy szwedzkich młodzieżowych drużyn na temat niebezpieczeństw związanych z ustawianiem meczów w piłce nożnej.
SEF to organizacja, która reprezentuje 32 kluby w dwóch najwyższych ligach w kraju. Sesje edukacyjne będą skierowane przede wszystkim do szwedzkich drużyn biorących udział w wydarzeniu Gothia Cup, czyli corocznej imprezie prowadzonej przez szwedzki klub BK Häcken z Allsvenskan, w którym udział wezmą drużyny młodzieżowe z całego świata. W Gothia Cup grają zawodnicy w wieku 11–18 lat i to oni będą w przyszłości najbardziej podatni na ryzyko gry nie fair-play.
Anders Wikström, były zawodowy piłkarz, który obecnie współpracuje ze Svenska Spel i Swedish Elite Football, wygłosi wykłady, aby edukować graczy o ustawianiu meczów.
„Jako młody gracz prawdopodobnie nie zastanawiałeś się zbytnio nad ustawianiem meczów; grasz w piłkę nożną, ponieważ jest fajnie”- powiedział Wikström. „Podkreślając problem na wczesnym etapie, mamy nadzieję zapobiec przyszłym ustawieniom meczów”.
Poza edukacją młodszych piłkarzy, Svenska Spel i szwedzka Elite Football wysłali Wikströma do wszystkich 32 klubów w Allsvenskan i Superettan, w których rozmawiał on z zawodnikami o niebezpieczeństwach związanych z ustawianiem meczów. Były kapitan reprezentacji Anglii Alan Shearer, zwycięzca Pucharu Świata Andrea Pirlo i szwedzkie legendy piłkarskie Zlatan Ibrahimović i Kim Kallstrom są wśród graczy, którzy wystąpili w poprzednich edycjach Pucharu Gothia, który po raz pierwszy odbył się w 1975 roku. Wsparcie dla akcji Svenska Spel i Swedish Elite Football jest ogromne.
MC
Więcej Ogolna
LOTTO nowym partnerem tytularnym. Natychmiastowe zmiany w klubie z Puław
Synergia biznesu i sportu to kluczowy element strategii wizerunkowej wielu krajowych marek, a współpraca Totalizatora Sportowego z klubem piłki ręcznej z Puław jest tego najnowszym dowodem. Właściciel marki LOTTO podpisał umowę partnerską, która obowiązywać będzie do końca sezonu 2025/26, wprowadzając istotne zmiany w identyfikacji wizualnej drużyny występującej w Superlidze.