Świetne wyniki finansowe EveryMatrix
Dostawca oprogramowania do gier EveryMatrix odnotował przychody w wysokości 21,6 mln EUR w trzecim kwartale 2021 roku, co stanowi 16% wzrost w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku.
Niepełne dane
Dostawca nie oświadczył ile przychodów pochodziło z kasyn, czy sportu. Stwierdził jednak, że rynek niemiecki odpowiadał za 24% przychodów kasyn w ciągu kwartału, w porównaniu z 50% w zeszłym roku. Wynika to z nowych przepisów dotyczących kasyn online w tym kraju. Przede wszystkim zmiany prawne dotykają graczy, którzy grają za duże stawki.
Zwiększone zyski
Zysk brutto za kwartał wyniósł 12,6 mln euro, a to o 46% więcej niż rok wcześniej. Tym samym zysk brutto kasyna wyniósł 6 mln euro za III kwartał, wykazując niewielkie wahania w stosunku do zeszłego roku.
Zysk z produktów sportowych wyniósł prawie 4 mln euro, wykazując niewielki wzrost w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 roku. Z kolei zysk z platformy dla firmy wyniósł 3 mln euro, co stanowi znaczną poprawę w porównaniu z 2020 roku, kiedy zyski były bliskie zeru.
Podsumowując zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, deprecjacją i amortyzacją (EBITDA) wyniósł 4,4 mln euro, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z 2020 rokiem.
Realizacji strategii wzrostu
Ebbe Groes, dyrektor generalny EveryMatrix, powiedział: – Dobre wyniki finansowe w tym kwartale potwierdzają naszą zdolność do realizacji wyznaczonej przez nas strategii wzrostu.
– W segmencie kasyn zauważyliśmy znaczący wpływ zmian regulacyjnych w Niemczech, gdzie EveryMatrix jest szczególnie silny. Na szczęście różnorodność naszej bazy klientów, a także dobrze zbilansowane portfolio produktów oznaczają, że ten dziewięciomiesięczny okres jest nadal znacznie wyższy niż rok wcześniej – zakończył Groes.
Ekspansja na amerykański rynek
W trzecim kwartale firma EveryMatrix zrealizowała także plan ekspansji w USA, uzgadniając umowy z Resorts Digital Gaming i Kindred Group. Firma zawarła również strategiczne partnerstwo z firmą Nuvei Corporation zajmującą się technologiami płatniczymi.
– Nasz plan ekspansji na bardzo atrakcyjny rynek amerykański przebiega bardzo dobrze. Mamy tam teraz biuro i doświadczony zespół, co pozwala na owocną pracę – podsumował Ebbe Groes.
Warto wspomnieć również o tym, że EveryMatrix w ostatnim kwartale dokonał zmian w swoim kierownictwie wyższego szczebla, mianując Marka McMillana do zarządu i mianując Alinę Alexandru na nowego dyrektora ds. technologii.