Szwedzkie kasyna online nie będą mogły się reklamować?
Szwedzki rząd rozważa wprowadzenie całkowitego zakazu reklamy dla kasyn online, ponieważ obawia się o wzrost uzależnienia od hazardu wśród społeczeństwa.
Wraz z początkiem roku Szwecja ponownie otworzyła się na zagranicznych i prywatnych operatorów. Oczywiście takie zmiany sprawiły, że znacznie wzrosła liczba reklam – zwłaszcza w sieci. Szwedzki rząd apelował wówczas o rozwagę i ochronę graczy, ale jak łatwo się domyślić, wiele w postępowaniu stron bukmacherskich się nie zmieniło.
– Istnieje możliwość, że wprowadzimy całkowity lub częściowy zakaz reklamowania hazardu – powiedział Ministra Administracji Publicznej, Ardalan Shekarabi.
Szwedzkie media nie mają wątpliwości, że rząd przede wszystkim obawia się, zwiększenia problemu z nałogiem hazardowym wśród społeczeństwa. Specjaliści już zaczęli badać sprawę, czy "agresywna reklama" nie ma negatywnego wpływu na odbiór potencjalnych klientów.
Co ciekawe pierwszy krok w stronę ograniczenia reklamy kasyn w sieci, postawił już szwedzki operator państwowy "Svenska Spel", który zaprzestał reklamowania swoich produktów. Co więcej namawiał do tego konkurencję, wydając oświadczenie, w którym jaso sugerował, że branża powinna opiekować się swoimi klientami.
Prośby rządu i apel "Svenska Spel" niewiele jednak zmienił, dlatego teraz sprawą zajmie się specjalna komisja, która zdecyduje, czy reklamy hazardowe traktować podobnie, jak reklamy alkoholu i tytoniu. W trakcie komisji omówione zostaną także takie sprawy jak: limity bonusów, jackpotów i darmowych gier oraz ograniczenia promocji witryn hazardowych podczas wydarzeń sportowych.
BB
Więcej Kasyno
Nowy Jork zatwierdza kasyno Mets. Czy urban gambling może być kiedyś opcją dla Polski?
Zatwierdzenie kasyna Mets przy Citi Field pokazuje, że Nowy Jork stawia na urban gambling — wielofunkcyjne projekty, które mają przynosić setki milionów dolarów rocznie. Czy w przyszłości z tego trendu wnioski mógłby wyciągnąć również polski ustawodawca?