Szwedzkie kasyna online nie będą mogły się reklamować?
Szwedzki rząd rozważa wprowadzenie całkowitego zakazu reklamy dla kasyn online, ponieważ obawia się o wzrost uzależnienia od hazardu wśród społeczeństwa.
Wraz z początkiem roku Szwecja ponownie otworzyła się na zagranicznych i prywatnych operatorów. Oczywiście takie zmiany sprawiły, że znacznie wzrosła liczba reklam – zwłaszcza w sieci. Szwedzki rząd apelował wówczas o rozwagę i ochronę graczy, ale jak łatwo się domyślić, wiele w postępowaniu stron bukmacherskich się nie zmieniło.
– Istnieje możliwość, że wprowadzimy całkowity lub częściowy zakaz reklamowania hazardu – powiedział Ministra Administracji Publicznej, Ardalan Shekarabi.
Szwedzkie media nie mają wątpliwości, że rząd przede wszystkim obawia się, zwiększenia problemu z nałogiem hazardowym wśród społeczeństwa. Specjaliści już zaczęli badać sprawę, czy "agresywna reklama" nie ma negatywnego wpływu na odbiór potencjalnych klientów.
Co ciekawe pierwszy krok w stronę ograniczenia reklamy kasyn w sieci, postawił już szwedzki operator państwowy "Svenska Spel", który zaprzestał reklamowania swoich produktów. Co więcej namawiał do tego konkurencję, wydając oświadczenie, w którym jaso sugerował, że branża powinna opiekować się swoimi klientami.
Prośby rządu i apel "Svenska Spel" niewiele jednak zmienił, dlatego teraz sprawą zajmie się specjalna komisja, która zdecyduje, czy reklamy hazardowe traktować podobnie, jak reklamy alkoholu i tytoniu. W trakcie komisji omówione zostaną także takie sprawy jak: limity bonusów, jackpotów i darmowych gier oraz ograniczenia promocji witryn hazardowych podczas wydarzeń sportowych.