Tencent ma spory problem
Wartość Tencent spadła o 20 mld dolarów ze względu na nowe chińskie przepisy dotyczące gier.

Ministerstwo Edukacji poinformowało o nowych ograniczeniach dotyczących nowych gier wideo oraz internetu. Uniemożliwiły one chińskiemu gigantowi zarabiać na mobilnej wersji PUBG.
Warto dodać, że Tencent jest wiodącym inwestorem w branży e-sportowej, posiadającym udziały w takich firmach jak Riot Games, Activision Blizzard czy Epic Games.
Skąd taka decyzja ministerstwa? Otóż w grach wideo oraz korzystaniu z internetu upatruje ono przyczyny wzrostu wskaźnika krótkowzroczności wśród nieletnich.
Ministerstwo wydało szereg zaleceń Państwowej Administracji Radia i Telewizji (SART), która jest odpowiedzialna za zatwierdzanie gier wydawanych w Chinach. Mają one na celu między innymi ograniczanie wydawania nowych produkcji, a to musiało odbić się na rynku. Wystarczy wspomnieć, że według Niko Partners, 8 561 gier zostało zatwierdzonych w 2017 roku, podczas gdy tylko 1931 w obecnym.
Dochodzi też do absurdalnych sytuacji. Tencent początkowo dostał zgodę na publikację gry „Monster Hunter: World before the shutdown”, po czym, kilka dni po wydaniu, została ona cofnięta…

PK
Więcej Gry wirtualne
Czy Polska Prezydencja w Radzie UE zmieni coś w zakresie skuteczności działań w walce z nielegalnym hazardem w sieci w Europie?
Z dniem 1 stycznia 2025 r. Polska objęła przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej, stawiając wśród priorytetów m.in. walkę z rosnącym problemem nielegalnego hazardu online. Zjawisko to, według szacunków, kosztuje gospodarki państw członkowskich nawet 7,2 miliarda euro rocznie. Jako że proceder ma charakter transgraniczny, konieczna staje się zacieśniona współpraca między państwami UE.



