Chiński konglomerat Tencent opublikował raport na temat potencjału i rozwoju rynku e-sportowego w Chinach do 2020 roku.
Ocenia się, że w 2017 roku ten rynek osiągnął 760 milionów dolarów. Natomiast do 2020 roku jego wartość sięgnie 1,5 miliarda amerykańskiej waluty.
Według raportu China Money Network przygotowanego na zlecenie Tencent w 2017 roku w Chinach są 240 miliony fanów e-sportu. Ogólna liczba entuzjastów na świecie szacowana jest na 390 milionów. Oczekuje się, że Chiny zwiększą łączną liczbę użytkowników e-sportu do 590 milionów do roku 2020.
Inną ważną miarą ustaloną przez Tencent jest liczba użytkowników e-sportu, którzy usłyszeli lub wykazali zainteresowanie tym segmentem w ciągu ostatnich dwóch lat. Liczba takich osób wynosi 36,6 procent, co wskazuje na potencjał wzrostu. Szacuje się, że 24 procent wszystkich użytkowników to kobiety, a 29 procent to rodzice.
Mimo że liczba profesjonalnych graczy w Chinach nie jest tak duża, to prawie połowa wszystkich widzów (47%) ogląda rozgrywki, aby poprawić swoje umiejętności, reasumuje raport Tencenta.