„To był naprawdę dobry rok dla E-TOTO”
W jakim miejscu znajduje się E-TOTO? Dlaczego mocno stawia na rozwój w Social Mediach? Gdzie jest sufit, jeśli chodzi o rozwój portali społecznościowych? Jak współpracuje się z ambasadorami? Czy współpraca z portalem „Weszlo” jest owocna? Czy planują zatrudnić kolejnego ambasadora? Dlaczego Tomasz Hajto rzadko występuje w ostatnich produkcjach bukmachera? Czy niebawem pojawi się kolejna prezenterka? […]

W jakim miejscu znajduje się E-TOTO? Dlaczego mocno stawia na rozwój w Social Mediach? Gdzie jest sufit, jeśli chodzi o rozwój portali społecznościowych? Jak współpracuje się z ambasadorami? Czy współpraca z portalem „Weszlo” jest owocna? Czy planują zatrudnić kolejnego ambasadora? Dlaczego Tomasz Hajto rzadko występuje w ostatnich produkcjach bukmachera? Czy niebawem pojawi się kolejna prezenterka? Jakie propozycje dostaje Jolanta Zasępa? Jakie mają plany na przyszłość? O tym wszystkim porozmawialiśmy z managerem E-TOTO, Tomaszem Szczechowskim. Zapraszamy.
Jest pan zadowolony z tego, co dotychczas udało się osiągnąć w 2019 roku?
Oczywiście. Nasz budżet zrealizowaliśmy w 100%, osiągnęliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 1500%, chyba nie dało się lepiej.
Czy jest jedna rzecz, z której szczególnie jest pan dumny?
Jest tego naprawdę wiele. Przeskok w produkcie dokonany w zaledwie rok jest astronomiczny. Dorównujemy już dziś liderom rynku, jeżeli chodzi o liczbę wydarzeń. W szybkości wystawiania kursów i ich wysokości zawsze jesteśmy w TOP 3, nierzadko na pierwszym miejscu. Premiery naszych programów w Social Media oglądalnością dorównują Misji Futbol. Quiz Pod Napięciem stał się pozycją kultową. Wystąpili w nim m.in. Franciszek Smuda, Wojtek Kowalczyk, Andrzej Iwan czy Radio Maryja. Po 10 miesiącach jesteśmy w połowie drogi do osiągnięcia srebrnej odznaki Youtube, co nie udało się jeszcze nikomu z branży bukmacherskiej w Europie. To był naprawdę dobry rok dla E-TOTO.
Mocno stawiacie na rozwój w Social Mediach. Pana zdaniem jesteście już w tym najlepsi w polskiej branży?
Jeśli chodzi o wspomniany kanał YouTube, to tak – jesteśmy liderem. Mamy już ponad 50.000 subskrybentów. Dla porównania STS ma zaledwie nieco ponad 1000. Mocno rozwijamy się na Twitterze i obecnie zajmujemy trzecią pozycję. Od kiedy Facebook zmienił swoją politykę dotycząca zasięgów nie jest tak łatwo o pozyskiwanie nowych subskrybentów i tu idzie nam zdecydowanie najgorzej, ale też nie wydajemy na te działania żadnych pieniędzy. Cały nasz wzrost w Social Media to wzrost organiczny.
Macie wielu ambasadorów, co w Polsce nie jest spotykane na tak dużą skalę. Mówi się jednak, że ambasadorzy w perspektywie długoterminowej nie przynoszą zysków. Co pan o tym sądzi?
Różne firmy mają różne strategie marketingowe, naszą jest głównie korzystanie z dziennikarzy sportowych i komentatorów. Stawiamy na sprawdzonych ekspertów sportowych, profesjonalistów, najlepszych w swoim fachu. Jesteśmy naprawdę dumni, że wszyscy oni są dziś z nami. Ambasadorzy nie przynoszą zysków. Tak jak nie przynoszą zysków sponsoringi klubowe. To co przynosi zyski to satysfakcja klienta, jego zaangażowanie, lojalność, a do osiągnięcia tego aspektu praca naszych ambasadorów jest nieoceniona.
Jak współpracuje się wam z ambasadorami?
My z nimi nie współpracujemy. My się razem bawimy. To są nasi koledzy, mamy tą samą pasję do sportu i tak samo widzimy potrzebę profesjonalizmu w tym co robimy. Ta chemia, która jest między E-TOTO a naszymi ambasadorami jest widoczna na ekranie. Tego nie da się zagrać, oni naprawdę nas lubią. Może to wyda się nieprawdopodobne, ale oni wykonują 300% zapisów ze swoich kontraktów. Robią to dobrowolnie, to od nich czasem wychodząpomysły, żeby zrobić coś fajnego jak na przykład magazyn „W Ringu”, który dziś osiąga po 100.000 wyświetleń na Youtube i jest pozycją obowiązkową wśród fanów pięściarstwa. To Mati (Mateusz Borek – przyp.red) zadzwonił i powiedział, „Mam pomysł!”.
Jak układa się wasza współpraca portalem z Weszło?
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy. Realizujemy wspólnie wiele działań na różnych płaszczyznach i optymistycznie patrzymy w przyszłość, jeśli chodzi o nasz deal. Krzysztof Stanowski. Wojtek Kowalczyk, Andrzej Iwan gościli u nas Quizie pod napięciem i świetnie się bawili. Użyczają nam swojego studia do nagrań naszych programów. Jest nam ze sobą po drodze.
Dlaczego Tomasz Hajto rzadko występuje w ostatnich produkcjach E-TOTO?
Tomasz Hajto jako jedyny z naszych ambasadorów nie mieszka w Warszawie i ciężko go ściągać na każde nagranie. Dodatkowo miał ostatnio ciężki okres, przeszedł operację, jego tata miał wypadek. Jednak staramy się wykorzystywać jego wizerunek najszerzej jak się da. Jest z nami we wszystkich reklamach.
Istnieje szansa, że w najbliższym czasie podpiszecie umowę z kolejnym ambasadorem?
Dlaczego nie? Chcemy się rozwijać, rosnąć w siłę, a ambasadorzy są elementem naszej strategii marketingowej.
A może dojdzie kolejna prowadząca?
Na pewno spodobałoby się to męskiej części naszych fanów. Po sukcesie Jolanty Zasępy, którą ściągnęliśmy do nas z Polsatu, mamy dziesiątki maili z zapytaniem o możliwość współpracy. Być może kogoś wybierzemy.
Spodziewaliście się tego, że widzowie aż tak polubią Jolantę Zasępe?
Jolę obserwowaliśmy od dawna i wiedzieliśmy jakie walory posiada. Znakomicie prowadzi działania kanału E-TOTO TV i cieszymy się, że widzowie również to doceniają. Jola dziś otrzymuje średnio 20 ofert matrymonialnych tygodniowo, co z jednej strony wcale nas nie dziwi, a z drugiej, mamy spory ubaw.
Jakie macie plany na najbliższą przyszłość?
Plan mamy jeden i on się nie zmienia. Chcemy być numerem jeden w branży. Ale nie chodzi nam tylko o wielkość rynku czy zysk, to przyjdzie samo, chodzi nam o bycie najlepszym w oczach naszych klientów. To ich satysfakcja jest dla nas kluczowym KPI.

Bartosz Burzyński
Więcej Bukmacherka
Nie zawsze jest pięknie. Co odstrasza potencjalnych sponsorów sportu?
Choć nie brakuje podmiotów, które angażują się w sponsoring sportu, sytuacja na rynku nie zawsze wygląda dobrze. Co sprawia, że potencjalni zainteresowani wstrzymują decyzję o inwestycjach? Gdzie występują największe bariery, z którymi trzeba poradzić w pierwszej kolejności? Na ten temat debatowali uczestnicy panelu “Druga strona medalu – dlaczego sponsoring sportowy…

![Bartosz Malaka: Grand Chess Tour i Poland Dart Masters są ikonami Superbetu [WYWIAD]](https://interplay.pl/content/uploads/2025/03/B.-Malaka-768x366.png)

