25.07.2019 00:00

Totalizator Sportowy z konkretnymi zasadami sponsoringu

Totalizator Sportowy od 63 lat obecny jest na polskim rynku. Spółka coraz częściej widywana jest w akcjach związanych z CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu. Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego, mówi w wywiadzie o sponsoringu i partnerstwach.

Udostępnij
Totalizator Sportowy z konkretnymi zasadami sponsoringu

Pod koniec 2017 roku firma stworzyła „Zasady prowadzenia działalności sponsoringowej przez Totalizator Sportowy”. Dokument mówi o kryteriach wyboru projektów oraz kryteria działań, którymi kieruje się Totalizator Sportowy. W „Zasadach” wspomniany jest także Polski Komitet Olimpijski – jedyna organizacja sponsorowana aktualnie przez spółkę.

Współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim jest konsekwentnym działaniem na rzecz budowania wizerunku Totalizatora Sportowego. Promocja polskiego sportu olimpijskiego, propagowanie szlachetnej idei olimpizmu, a także długofalowy związek z polskim ruchem olimpijskim są naturalnymi obszarami działania spółki. Wykorzystanie prawa do posiadanych tytułów i prawa do ich używania w działaniach reklamowych i promocyjnych przekłada się na budowę pozytywnego, spójnego z misją wizerunku spółki jako promotora i patrona polskiego sportu.

Kryteria wyboru projektów uwzględniają następujące cechy komunikacyjne: polski, duży, godny zaufania, odpowiedzialny, nowoczesny, dostępny. Uwzględniane są także kryteria wizerunkowe działań: charakter narodowy obszaru sponsorowania, wysoka ranga obszaru sponsorowania, wyróżnienie (dominująca pozycja marki w projekcie), wyjątkowość (wysoki potencjał medialny), ogólnopolski zasięg komunikacji, wysoki rezonans komunikacyjny (zainteresowanie wśród szerokiego spektrum odbiorców), popularność reprezentantów obszaru sponsorowania.

Totalizator Sportowy posiada wiele projektów, w których jest partnerem. Jak mówi Olgierd Cieślik w wywiadzie dla Business&More: „To dzięki nim (projektom – red.) logo LOTTO można zobaczyć podczas rozgrywek Ekstraklasy SA, na meczach koszykówki, podczas Tour de Pologne, imprez hippicznych, wioślarskich itd. Nie możemy zapominać także o wydarzeniach kulturalnych, których jest naprawdę wiele – od regionalnych po te największe, np. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina.”

Firma przekazała już na polski sport ponad 12 mld zł (od 1994 roku), a ubiegły rok był rekordowy – udzielono wsparcia na kwotę 770 mln zł.

Totalizator Sportowy sponsoruje nie tylko topowe ligii, ale także mniej popularne wydarzenia. Spółka pomaga w kształceniu młodych piłkarzy, wspiera wioślarzy i koszykarzy (organizując m.in. Lotto 3×3 QUEST).  

Jak mówi Cieślik, firma chce zaistnieć na rynku e-sportowym: „Pierwsze inwestycje mogliśmy zaobserwować już w lutym tego roku. Wówczas nasza marka LOTTO została partnerem wszystkich transmisji z turniejów organizowanych przez ESL: ESL One, ESL Pro League oraz z marcowego Intel Extreme Masters 2019. Natomiast pod koniec kwietnia ogłosiliśmy całoroczną współpracę z Polską Ligą E-sportową, zostając partnerem tytularnym Dywizji Profesjonalnej w Counter-Stike:GO aż przez dwa sezony rozgrywek ligowych. Od lat jesteśmy największym mecenasem polskiego sportu, w niedługim czasie chcemy być także postrzegani jako największy mecenas polskiego e-sportu.”

Źródło: KLIK KLIK

 

Udostępnij
MC

MC