16.02.2014 00:00

Trybunał Konstytucyjny powiedziałby: NIE

Niepewność prawa W dniu 21 marca 2009 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków urządzania gier i zakładów wzajemnych (Dz. U. nr 36, poz. 280). Izba Gospodarcza Producentów i Operatorów Urządzeń Rozrywkowych zakwestionowała to rozporządzenie, jako niezgodne z Konstytucją R.P., a nawet z ustawą o grach i zakładach wzajemnych. Zakwestionowane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 […]

Udostępnij
Trybunał Konstytucyjny powiedziałby: NIE

Niepewność prawa

W dniu 21 marca 2009 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków urządzania gier i zakładów wzajemnych (Dz. U. nr 36, poz. 280).

Izba Gospodarcza Producentów i Operatorów Urządzeń Rozrywkowych zakwestionowała to rozporządzenie, jako niezgodne z Konstytucją R.P., a nawet z ustawą o grach i zakładach wzajemnych.

Zakwestionowane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. wprowadziło wiele zamieszania i niestabilność prawną na rynku gier losowych.

Przez nieudolną próbę zmiany normy ustawowej art. 2 ust. 2b ustawy o grach i zakładach wzajemnych nie w drodze nowelizacji, a  jedynie rozporządzenia wykonawczego, doszło do sytuacji braku pewności prawnej, jakie właściwie warunki winny być przestrzegane przez operatorów gier losowych na automatach o niskich wygranych, a organom administracji w ramach ich kompetencji pozostawiono możliwość całkowicie dowolnej interpretacji tego prawa.

Udostępnij
Krzysztof Budnik

Krzysztof Budnik