08.11.2019 11:10

Tydzień odpowiedzialnej gry 2019

W całej Europie ze szczególnym uwzględnieniem Wielkiej Brytanii trwa tydzień bezpiecznej gry. W wydarzeniu udział bierze wielu wiodących operatorów, organizacji pomagających osobom uzależnionym od hazardu, a także klubów piłkarskich. Tydzień odpowiedzialnej gry rozpoczął się dziś (tj. 7 listopada) i potrwa do 13 listopada. Weźmie w nim udział aż 120 000 pracowników firm bukmacherskich. Jak już […]

Tydzień odpowiedzialnej gry 2019

W całej Europie ze szczególnym uwzględnieniem Wielkiej Brytanii trwa tydzień bezpiecznej gry. W wydarzeniu udział bierze wielu wiodących operatorów, organizacji pomagających osobom uzależnionym od hazardu, a także klubów piłkarskich.

Tydzień odpowiedzialnej gry rozpoczął się dziś (tj. 7 listopada) i potrwa do 13 listopada. Weźmie w nim udział aż 120 000 pracowników firm bukmacherskich. Jak już wspomnieliśmy zaangażowane w projekt są przede wszystkim firmy i organizacje z Wysp Brytyjskich, ponieważ tam kładzie się na to duży nacisk. Nie oznacza to jednak, że tylko tamtejsze firmy biorą udział w tej ważnej inicjatywie. Przykładowo w akcję zaangażowana jest również Fortuna.

W trakcie tygodnia odpowiedzialnej gry odbędzie się wiele akcji, które będą miały na celu zwiększenie świadomości wśród graczy w temacie uzależnienia od hazardu. Poruszone zostaną również kwestie ochrony klientów. Na specjalnie zorganizowanych targach z tej okazji pojawią się przedstawiciele wszystkich firm, które biorą udział w akcji. Od pracowników fundacji, czy bukmacherów będzie można bezpośrednio dowiedzieć się, jakie niebezpieczeństwo pociąga za sobą hazard.

Ponadto, w ramach Tygodnia Odpowiedzialnego Hazardu 2019, u wszystkich operatorów biorących udział w akcji będą wyświetlane ważne komunikaty przypominające graczom, że hazard powinien być zabawą, a nie uzależnieniem lub sposobem na życie. Podczas wydarzenia odbędą się także zbiórki pieniędzy, dodatkowe szkolenia i dyskusje na temat zwiększania społecznej odpowiedzialności we wszystkich obszarach związanych z hazardem.

Firmy zaangażowane w projekt na swoich kanałach mediowych będą informowały graczy, w jaki sposób będą mogli uzyskać pomoc, jeśli poczują, że nie grają już tylko dla zabawy. Wiąże się to oczywiście z udostępnianiem informacji o placówkach i insynuacjach, które zajmują się leczeniem nałogów.

Przewodniczący IGRG, John Hagan, powiedział, że organizacja koncentruje się na stworzeniu strategii integracyjnej, która pomoże uświadomić ludziom czym jest hazard. Podobnych słów użył szef brytyjskiej komisji ds. Hazardu Neil McArthur: – Wszystkie osoby pracujące w branży są zobowiązane, by mówić o problemie związanym z uzależnieniem od hazardu. Każdy musi dbać o swoich klientów.

W najbliższym tygodniu możemy więc spodziewać się na stronach operatorów wielu ogłoszeń, które będą mówiły nam o tzw. problemie hazardowym. Co ciekawe podobne wydarzenie w Stanach Zjednoczonych miało miejsce w dniach 15-21 września i już teraz wiadomo, że odniosło pożądany efekt. Miejmy nadzieję, że europejska akcja zakończy się podobnie.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński