TYLKO U NAS! Totalizator odpowiada na nasze pytania o Eurojackpot
Kilka dni temu pisaliśmy o mijającym roku od wprowadzenia gry Eurojackpot do Polski i problemach jakie dostrzegamy.
Obiecaliśmy wówczas, iż zadamy nurtujące pytania w Totalizatorze Sportowym, który chwali się w swoich kanałach komunikacyjnych sukcesem wspomnianej gry. O naszych wątpliwościach możecie przeczytać TUTAJ. Aida Bella, rzecznik prasowy Totalizatora, spróbowała wyjaśnić wątpliwości. Czy skutecznie? To już pozostawiamy do oceny Wam.
– Czy Eurojackpot to sukces? I jeśli tak, to dlaczego?
– Panie Redaktorze, Eurojackpot odniósł w Polsce podwójny sukces. Po pierwsze, został wprowadzony do sprzedaży w rekordowo krótkim czasie; po drugie, ma już grono stałych sympatyków. Warto dodać, że na tę grę od lat czekało wielu polskich graczy. Mieliśmy setki takich sygnałów. Dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że także i w Polsce można grać już w Eurojackpot.
– Dlaczego Eurojackpot nie jest dostępny na stronie lotto.pl do gry przez internet? Mimo, że od kwietnia 2017 r. jest to w Polsce prawnie dozwolone.
– Pamiętajmy, że spółki Skarbu Państwa nie mogą iść na skróty. Pomyłka czy nawet niewielkie niedopatrzenie spowodowane pośpiechem może spowodować zatrzymanie całego projektu, a tego nikt z nas przecież nie chce. Proszę też wziąć pod uwagę, że Totalizator Sportowy nie tylko uruchomił sprzedaż Eurojackpot, ale też wszedł w kilka nowych obszarów. Według World Lottery Association “nigdy w historii żadna firma realizująca monopol państwa w sferze gamingowej nie prowadziła tylu nowych i złożonych technologicznie projektów jednocześnie.“
– Dlaczego Totalizator nie zgłosił do rejestru domen zakazanych takich portali jak lottomat.com, który pozwala grać (po polsku!) tak w Eurojackpot, jak i Lotto?
– Prawnicy spółki na bieżąco przekazują informacje o każdym adresie czy firmie, która według nas działa nielegalnie. Czynią tak również nasi gracze. W naszej ocenie każdy kto ma wiedzę o działaniu nielegalnego portalu czy firmy powinien zgłosić to właściwym organom, w tym przypadku KAS. Dodajmy, że dzięki nam wiele adresów zostało już zablokowanych, a w dwóch przypadkach są prowadzone postępowania policyjne.
– Dlaczego można grać w Eurojackpot na stronie litewskiej loterii krajowej? Czy zatem kupując tam los zasilamy polski czy litewski system podatkowy? Czy nie powinno być geoblokady na zakupy z Polski skoro polska loteria tego nie robi? Czy litewska loteria dzieli się z polską wpływami ze sprzedaży online z polskiego IP? Czy dopłaty trafiają na polski czy litewski sport?
– Panie Redaktorze, zgodnie z ustawą o grach hazardowych, zakup gier liczbowych online z terenu Polski w innych państwach jest nielegalny.
– Czy kampania wprowadzająca do Polski Eurojackpot była dobrze przemyślana? Dlaczego nie było szeroko zakrojonych działań objaśniających?
– Kampania była przeprowadzona bardzo dobrze. Słowa te potwierdzają wyniki niezależnych badań – „Rynek gier LOTTO w 2018 r.” (marzec i kwiecień 2018 r., Danae). Wykazały one, że znajomość wspomagana marki Eurojackpot wynosi aż 36 proc. Fakt, że nieznany wcześniej na naszym rynku produkt po zaledwie pół roku działań jest rozpoznawany przez co trzeciego dorosłego Polaka potwierdza efektywność naszych działań.
Przypomnijmy, że wprowadzeniu gry towarzyszyła kampania reklamowa o szerokim zasięgu, wykorzystująca telewizję, Internet, media społecznościowe, radio, niestandardowe formy ambientowe, kina oraz punkty sprzedaży. Była ona podzielona na dwa etapy – część teaserową, której zadaniem było wzbudzenie zainteresowania klientów, a także część główną, gdzie zaprezentowaliśmy sam produkt i jego wyjątkowe atrybuty. Na potrzeby kampanii przygotowano materiały POS, materiały informacyjne dla kolektorów i ulotki informacyjne dla klientów, dostępne w 17 000 sieci sprzedaży. Należy też pamiętać o działaniach media relations.
– Jaka jest grupa docelowa w Polsce dla Eurojacpot? Czy nie jest ona zbytnio zbliżona dla tej co Lotto?
– Naturalnie istnieje wspólny mianownik dla wszystkich gier i loterii LOTTO, oczywiście poza szansami na wygrane, otóż mają one dostarczać rozrywki, radości, pozytywnych emocji. Eurojackpot to druga gra kumulacyjna w portfelu LOTTO. Wspólną grupą docelową Eurojackpot i Lotto są zatem ci nasi klienci, którzy lubią grać o duże pieniądze. Luksus i bogactwo to wartość obu marek i element łączący świat Lotto i Eurojackpot.
Z kolei główne różnice to wysokości wygranych i geneza pochodzenia marek. Dzięki temu mamy możliwość wyraźnego i zróżnicowanego pozycjonowania tych dwóch marek w portfelu produktów LOTTO.