VIII Kongres SBP: z bukmacherami i o bukmacherach
Rola legalnych bukmacherów w polskim sporcie cały czas rośnie. Nie tylko dają możliwość obstawiania wyników, ale też są ważnymi sponsorami i aktywizują kibiców. Podczas VIII Kongresu Sport Biznes Polska będzie można posłuchać o tym, co dzieje się w branży.
Kongres od kilku lat gromadzi najważniejszych ludzi w polskim sporcie, którzy mają możliwość spotkania, wymienienia się doświadczeniami, podpatrzenia, jakie są najnowsze trendy w marketingu sportowym. Jak dążyć do sukcesu i pozyskiwać pieniądze od biznesu, który często chce je wydać, ale potrzebuje do tego odpowiednich partnerów i wydarzeń.
Świetnym przykładem są tutaj bukmacherzy, legalnie działający na polskim rynku, którzy angażują się w sponsoring sportu. Ich rola polega nie tylko na tym, by „dać” pieniądze i w zamian eksponować swoje logo. Nowoczesny marketing chce uczestniczyć w budowaniu wydarzeń i aktywizować fanów. Co jakiś czas słychać o aktywacjach sponsorskich, przygotowanych przez bukmacherów. Jedną z najgłośniejszych, a przy okazji mająca szczytny cel, jest akcja „Dorzuć misie”, organizowana przez STS z klubami PKO BP Ekstraklasy oraz siatkarskiej PlusLigi. Prezentację na ten temat przedstawią Paulina Laby oraz Paweł Sikora.
Zaraz po prezentacji o takich i innych działaniach opowiedzą uczestnicy debaty „Nowoczesne budowanie doświadczeń fanów podczas wydarzeń sportowych”: Marian Kmita (Telewizja Polsat), Florian Riepe (AEG Europe), Jan Schaffner (Riedel Communications), Jakub Rachfalik (Forum by Nowy Styl), Paula Gibała (Nowy Styl), Bartłomiej Płoskonka (Betclic). Obecność zagranicznych gości pozwoli porównać doświadczenia polskie i europejskie.
Legalni bukmacherzy to ważni i wiarygodni partnerzy biznesowi, o czym dobrze wie polski futbol. Bez ich zaangażowania dużo trudniej byłoby powiększać budżety i profesjonalizować rozgrywki. Tacy sponsorzy są obecni nie tylko na najwyższym poziomie. Sponsorem tytularnym pierwszej Ligi jest firma Betclic. Jeśli pieniądze zostaną dobrze wykorzystane, to te rozgrywki mają szansę na dynamiczny rozwój. Karol Kuśka z Betclic oraz Bartosz Wiśniewski (1. Liga Piłkarska) opowiedzą o tym podczas panelu „Betclic 1. Liga – jak nowy sponsor tytularny wpływa na rozwój i jakość rozgrywek piłkarskich?”.
Z kolei m.in. o afiliacji oraz roli i wpływie mediów na rynek bukmacherski opowiedzą Piotr Wojciechowski (Head of E-commerce, BETFAN), Mateusz Piotrowski (Business Development Specialist, iGamingNuts) i Agnieszka Sermak (właścicielka BET Ekipa).
Portal „Interplay.pl” jest patronem medialnym Kongresu Sport Biznes Polska.
Program listopadowego wydarzenia można znaleźć tutaj: https://sbpolska.pl/wydarzenia/viii-kongres-sbp/#program