Ważny krok Tipico na amerykańskim rynku. Operator rozpoczął współpracę z Gannett Co.
Amerykański holding mediów masowych Gannett Co. podpisał umowę na wyłączność z amerykańską spółką zależną operatora zakładów sportowych i gier Tipico.
Tipico podpisało umowę medialną o wartości 90 milionów dolarów z właścicielem USA Today GaAmerican, holdingiem mediów, Gannett Co. Dzięki umowie operator staje się wyłącznym dostawcą zakładów sportowych i gier hazardowych dla Gannetta, właściciela sieci USA Today Network i szeregu innych lokalnych zasobów medialnych w Stanach Zjednoczonych, takich jak Indianapolis Star i The Oklahoman.
Umowa zastępuje partnerstwo Gannetta z joint venture MGM-Entain BetMGM, co oznacza, że Grupa Gannet będzie teraz promować tylko ofertę Tipico. Kompletnie bowiem rezygnuje z usług BetMGM.
Szczegóły umowy
Tipico dzięki podpisanej umowie będzie mogło w mediach należących do Grupy Gannet przedstawiać promocje, czy kursy na swoją ofertę. W zamian w przeciągu pięciu lat musi zapłacić Gannet Co. wspomniane 90 mln dolarów. Operator będzie również płacić Gannettowi premie za wyniki związane z afiliacją.
Co ciekawe z zastrzeżeniem spełnienia pewnych warunków w okresie obowiązywania umowy, Gannett będzie miał prawo do nabycia do 4 990 akcji zwykłych w amerykańskim przedsiębiorstwie Tipico, stanowiących udział mniejszościowy. W zamian Gannett zapewni operatorowi wyłączny dostęp do najwyższej jakości aktywów marketingowych o wstępnie wynegocjowanej wartości.
Kiedy nastąpi start współpracy?
Oczekuje się, że treści takie jak seria materiałów wideo, felietony, posty na blogach, biuletyny, czy konkursy w mediach społecznościowych pojawią się w USA Today Network już od sierpnia, co zbiegnie się z początkiem sezonu NFL 2021.
Poza wymienionymi korzyściami, Tipico będzie współbrandować wszystkie witryny Gannetta NFL Wire Team oraz portal z wiadomościami sportowymi For The Win.
– Ta historyczna umowa z Gannett, jedną z najbardziej zaufanych marek w światowych wiadomościach, mediach i sporcie, natychmiast przyniesie dodatkową wiarygodność i zaufanie dla amerykańskich operacji Tipico Sportsbook… Te aktywa będą służyć jako kluczowy element naszej północnoamerykańskiej strategii marketingowej, zwiększając świadomość marki Tipico i naszych produktów wśród milionów czytelników, widzów i słuchaczy Gannetta – ostatecznie zapewniając fantastyczne możliwości pozyskiwania i utrzymania graczy – powiedział Stephen Krombolz, wiceprezes ds. rozwoju biznesu i strategii USA w Tipico.
Zadowolenie obu stron
Michael Reed, prezes i dyrektor generalny Gannetta, dodał: – Nasza bardzo zaangażowana publiczność, składająca się z ponad 46 milionów fanów sportu, pragnie analiz, spostrzeżeń dotyczących zakładów, kursów i unikalnych funkcji, które zapewnimy w ramach naszej współpracy Tipico.
Przypomnijmy, że w październiku Tipico nawiązało współpracę z Century Casinos, aby umożliwić jej ekspansję na rynek Colorado, a w grudniu uruchomiło swoją aplikację bukmacherską w New Jersey. W zeszłym tygodniu operator ogłosił również, że wybrał pakiet produktów OpenGaming firmy Scientific Games do obsługi swojej oferty igamingowej skierowanej do New Jersey.nett.