„Wchodzimy na polski rynek z całkiem nową funkcjonalnością, PLAYER BETS”
Skąd wziął się pomysł na kampanię EURO z LV BET - Łączy nas Pasja? Czym jest Fantasy Kadra? Czym jest LV BET Typer? Z kim będą współpracować w trakcie EURO? Dlaczego komunikują się z klientami przez takie środki przekazu jak YouTube, czy Twitch? Jakimi promocjami chcą zachęcić graczy do gry w trakcie EURO? Jakie stawiają sobie cele w związku z EURO? O tym wszystkim i nie tylko porozmawialiśmy z Moniką Płaczkowską z LV BET.
Bartosz Burzyński (Interplay): W drugiej połowie maja ruszyliście z kampanią EURO z LV BET – Łączy nas Pasja. Trzeba przyznać, że spot ten trochę różni się od tych, które możemy obserwować w branży bukmacherskiej. Skąd wziął się pomysł na jego scenariusz?
Monika Płaczkowska (Marketing Manager w LV BET): Pomysł na kampanię mieliśmy już rok temu. Teraz tylko go odświeżyliśmy i dopracowaliśmy. Przede wszystkim nie chcieliśmy przekraczać granicy reklamy, bo jak sam wiesz wszyscy balansują między reklamą, a informacją o sponsorowaniu. Naszym zamiarem było w nienachalny sposób zwrócić uwagę odbiorców na naszą markę, a tym samym pokazać, że zakłady bukmacherskie to rozrywka.
Podobnie jak wszystkich fanów sportów nas także łączy pasja. Bez pasji do sportu nie pracowalibyśmy w LV BET. Można więc powiedzieć, że tym spotem chcieliśmy pokazać, co nas łączy w firmie. Oczywiście ma to także nawiązanie do serwisu, którego jesteśmy sponsorem – Łączy Nas Pasja.
Wspomniałaś, że rok temu wpadliście na ten pomysł, ale jak rozumiem pracę wówczas nad spotem nie ruszyły, co ostatecznie nie przyniosło żadnych strat z tego tytułu?
Na szczęście nie ponieśliśmy wtedy strat marketingowych, ponieważ jako dział marketingu dużo zadań wykonujemy wewnętrznie. Nie zleciliśmy wówczas właściwie żadnych zadań do agencji zewnętrznych, co sprawiło, że byliśmy w stanie przerwać pracę nad kampanią bez ponoszenia kosztów i powrócić do niej w odpowiednim momencie.
Gdzie można zobaczyć wasz spot?
Spot jest nadawany we wszystkich telewizjach sportowych. W Telewizji Polskiej był ostatnio emitowany często przy okazji meczów siatkówki. Pojawił się również w Polsacie, Canal+, na którym można zobaczyć również nasz spot żużlowy. Poza tym pokazywany jest również na wszystkich kanałach należących do grupy Discovery- w tym na Eurosporcie, gdzie cieszy się dużą popularnością z uwagi na Roland Garros.
A ta popularność może być jeszcze większa, ponieważ już wczoraj (07.06.2021) jak podał Mariusz Wójcicki, pojedynek Igi Świątek z Martą Kostiuk oglądało średnio 720 tys. widzów. W szczytowym momencie było to ponad milion widzów (dokładnie 1,12 mln). Jest to wręcz genialny wynik, jak na mecz tenisowy w naszym kraju. Tym samym widać, że zainteresowanie tym sportem w Polsce rośnie i z tego powodu chociaż na chwilę odejdźmy od tematów związanych EURO, ponieważ chciałbym zapytać, czy szykujecie coś specjalnego na pozostałe mecze French Open?
W LV BET mamy naprawdę ciekawą ofertę na Rolanda Garrosa. Dodatkowo nasi traderzy dbają również o to, by te kursy zachęcały go stawiania zakladów. Myślę również, że im dalej zajdzie Iga Świątek, tym oferta będzie coraz szersza, ponieważ faktycznie zainteresowanie tenisem wzrasta, kiedy gra tam Polka.
[Rozmowa była nagrywana 08.06.2021]
Wracając do EURO i spotu. Odpowiadaliście w całości za jego realizację?
Za realizację odpowiadał Flashback-Video, który często współpracuje z Wisłą Kraków. Sam klub nam zresztą polecił tę firmę. Poza tym za scenariusz odpowiadał zespół marketingu LV BET, uzupełniony został uwagami i pomysłami Flashback-Video. Muzyka została napisana na zamówienie. A jeśli chodzi o Kubę Błaszczykowskiego, który występuje w naszym spocie, to w tym przypadku skorzystaliśmy z aktywacji umowy sponsoringowej z klubem.
W związku z EURO zapowiadacie wiele promocji, o czym za chwilę porozmawiamy. Powiedz mi proszę jednak, jak klienci mają sobie poradzić z tym, by znaleźć coś dla siebie – skoro tyle tego będzie?
Wraz z działem CRM przygotowywaliśmy się do EURO już od kilku miesięcy. Jednym z pierwszych efektów naszych działań było zgrupowanie naszych klientów, które miało nawiązać do zgrupowania kadry. Wówczas wypuściliśmy kampanię przed Euro oraz dedykowany terminarz, który można było pobrać z naszej strony i wydrukować. Zrobiliśmy to po to, by pokazać naszym klientom i nie tylko, że zależy nam na tym, by nie tylko u nas grali, ale przeżywali wspólnie z nami emocje w trakcie tej imprezy.
Oczywiście mamy również dedykowany landing-page na EURO, podobnie jak CRM od miesięcy do tej imprezy przygotowywał się dział SEO i digital marketingu. Współpracujemy też z firmami zewnętrznymi, które nam pomogą w tych aspektach. Wydaje mi się, że wszystko na stronie w związku z EURO będzie bardzo przejrzyste. Myślę również, że dzięki tym działaniom przekonamy do siebie nowych klientów.
Przeglądałem waszą ofertę i jedną z absolutnych nowości na rynku bukmacherskim jest wprowadzenie oferty Fantasy Kadra. Skąd wziął się pomysł na taki produkt i czym się charakteryzuje?
Za tym pomysłem stoi nasz dział traderów. Uważam, że jest genialny, ponieważ nasi klienci mogą pobawić się w selekcjonera, co przecież każdy z nas uwielbia, i wybrać kadrę, która pojedzie na EURO. Co ciekawe ten produkt dedykowany jest również na inne rynki, na których działamy.
Z okazji EURO pojawi się również specjalna edycja LV Typera?
Dokładnie, warto dodać, że tutaj współpracujemy z portalem Łączy nas Pasja, którego jesteśmy sponsorem. LV Typer nie jest jednak związany bezpośrednio z zakładami bukmacherskimi. Oczywiście są tam różne nagrody do wygrania, ale oparty jest on głównie na grywalizacji.
Dość popularna forma rozrywki w trakcie dużych imprez sportowych w wielu biurach. W waszym przypadku ta liga typera będzie jednak na większą skalę?
Właśnie o to w tym chodzi, by integrować ze sobą ludzi. W przypadku LV Typera nie mówimy jednak tylko o EURO, ale także m.in. o Copa America, wcześniej była tam nasza Ekstraklasa, czy nawet mecze Pucharu Polski. Produkt ten staramy się rozwijać cały czas, a EURO jest doskonałą okazję, by usłyszało o nim więcej osób.
Właśnie wystartowała dedykowana promocja już pod same mistrzostwa. Czym ona się charakteryzuje?
Nie skłaniamy się tylko i wyłącznie ku jednej promocji – chcemy zwrócić uwagę na kilka aspektów, oczywiście uwzględniając nasze hasło.
Na stronie LV BET znajdzie się Landing Page: Euro: Łączy nas pasja, który będzie dostępny w języku polskim oraz angielskim. Będzie to strona z otwartymi promocjami dostępnymi w trakcie Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Oferty mają zachęcić graczy do stawiania zakładów podczas mistrzostw, w szczególności na mecze Polaków. Strona będzie dostępna na sliderze głównym, na pasku bocznym oraz w dziale promocje. Poszczególne promocje będą objęte wielokanałową komunikacją. W skład kampanii na Euro wchodzą takie oferty jak:
- Codzienny Cashback 50%
- EuroTyper: na mecze 2 rundy
- Kasa na grę
- Kasa na fazę pucharową
Każda z nich charakteryzuje się czymś innym. Przykładowo za wytypowanie poprawne rezultatów wszystkich spotkań 2. rundy fazy grupowej Euro czeka 50 000 PLN.
W tym czasie nie zapominamy również o naszych klientach esportowych, dla których w tym samym czasie będzie toczył się turniej esportowy. Rzecz jasna będą mogli też korzystać z kalendarza na EURO. Tworząc jednak specjalną ofertę na sport elektroniczny chcieliśmy pokazać, że nie zapominamy o dużej rzeszy naszych klientów.
Wchodzimy na polski rynek z całkiem nową funkcjonalnością, która powinna zaciekawić wszystkich fanów zakładów specjalnych. PLAYER BETS to narzędzie dające możliwości stworzenia zakładów na zawodników czy to z piłki nożnej czy też koszykarskiej ligi NBA. Dodatkowo można te zakłady łączyć na jednym kuponie, czyli zakłady specjalne na danych zawodników z różnych meczów.
Przykładowo jeśli interesuję cię zakład na to, że Robert Lewandowski odda więcej strzałów w meczu ze Słowacją niż Harry Kane w meczu Anglików z Chorwacją to jest właśnie coś dla ciebie. W meczach piłki nożnej znajdziesz takie rynki jak: strzały, strzały na bramkę, kartki, gole, asysty czy odbiory piłki oraz wiele innych. Koszykówka również daje szereg możliwości: punkty, zbiórki, asysty, przechwyty, bloki, trafione rzuty za 3 pkt, itd.
Ostatnim elementem produktowym, o którym warto wspomnieć to dedykowana zakładka EUROstats i jest ona idealnym uzupełnieniem kalendarza na EURO, o którym mówiłam. Dzięki współpracy z Statscore nasi klienci i kibice będą cały czas na bieżąco ze statystykami meczowymi.
Oczywiście zespół traderów przygotował również specjalne promocje, czy kursy na EURO. Nieskromnie mogę powiedzieć, że ta oferta będzie jedną z najciekawszych na polskim rynku zakładów bukmacherskich. Wiele zadzieje się także w obszarze influencer marketingu, który jest też silną stroną naszych działań
Niedawno nawiązaliście współpracę z youtuberami Wąsem i Koksem.
Dokładnie, chłopaki będą prowadzili wiele audycji w trakcie EURO, na które teraz już serdecznie zapraszam, ponieważ będą tam ciekawe konkursy, możliwość rozmowy o piłce, czy posłuchania audycji z ich komentarzem. Z kolei na naszym kanale YT, który prowadzimy wspólnie z portalem Łączy nas Pasja przygotowaliśmy specjalny skarb kibica na EURO 2020. A to nie wszystko, gdyż będziemy jeszcze na Twitchu, gdzie będą promować nas streamerzy, z którymi współpracujemy.
Wiele rzeczy dzieje się teraz na raz, gdyż mamy jeszcze żużel, siatkówkę, Copa America, dlatego musimy działać marketingowo na kilku frontach. Wraz z rozwojem firmy i lepszym poznaniem potrzeb naszych klientów, wiemy, że nie możemy się zamykać na działania tylko wokół EURO.
Właściwie brakuje tylko TikToka.
Naszym celem jest docieranie do nowych grup poprzez różne kanały, ponieważ uważamy, że na tych wszystkich platformach są osoby, które możemy zainteresować swoją ofertą. W dzisiejszych czasach można obstawiać tak naprawdę każdą dyscyplinę sportu, a na Twitchu jest np. wielu pasjonatów esportu, czy szachów.
W ostatnim czasie rozmawiałeś z Jarosławem Grochowskim z Noblebet i bardzo ciekawie poruszyliście wątek grywalizacji, która w dzisiejszych czasach, gdy z powodu pandemii nadal oglądamy sport głównie z domu, zyskała na jeszcze większej wartości. Podobnie jak Jarek uważam, że firmy bukmacherskie coraz częściej będą wykorzystywać influencerów do promocji swoich produktów.
Czy na Igrzyska Olimpijskie, które wystartują po EURO wasi klienci również mogą się spodziewać specjalnych promocji, czy ofensywy marketingowej?
Na pewno będą specjalne promocje dedykowane pod Igrzyska Olimpijskie. Warto w tym momencie jednak również wspomnieć o tym, że my często nasze promocje ogłaszamy różnymi kanałami, by dotarły do jak największej grupy osób. Bardzo cenimy sobie powiadomienia push, czy mailing.
Wydaje mi się, że żaden bukmacher nie myśli w kontekście tego roku tylko o mistrzostwach Europy w piłce nożnej, a w szerszej perspektywie, ponieważ mamy wspomniane Igrzyska Olimpijskie, a także nagromadzenie innych rozgrywek. Z powodu pandemii terminarze w każdej dyscyplinie są bardzo napięte, a to oznacza również, że działy marketingu muszą szybko działać.
Jaki macie cel na te Mistrzostwa Europy?
Na pewno chcemy dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Dla LV BET nawet reklama telewizyjna jest czymś nowym, ponieważ wcześniej tak dużych kampanii pod konkretną imprezę nie robiliśmy. Poza tym mamy nadzieję, że wszystkie nasze współprace z partnerami będą korzystne. Mówiąc w skrócie chcemy zwiększyć wśród klientów rozpoznawalność naszej marki a także, co jest naturalne, regularnie podgryzać coraz większy kawałek toru na polskim rynku.