William Hill reklamował się wśród dzieci?!
Nad bukmacherem ciąży oskarżenie o rozsyłanie reklam hazardowych do osób pononiżej 18 roku życia.
Brytyjski organ nadzoru reklamy (ASA) zakazał kampanii reklamowej Williama Hilla. Organ uznał, że ich reklama dotarła do osób poniżej 18 roku życia, po tym jak bot reklamowy Google umieścił go w aplikacji Nintendo Mario Kart.
Reklama, która pojawiła się w aplikacji o nazwie New Mario Kart 8 Trick, reklamowała internetowe gry "Vegas", a następnie przekierowywała do przycisku "Instalacja". Aplikacja miała ocenę PEGI 3 – co oznacza, że została uznana za odpowiednią dla wszystkich odbiorców.
William Hill opowiedział, że marka Mario Kart nie jest skierowana do dzieci.
Przedstawiciele bukmachera twierdzą, że gra w której wyświetlano reklamę, była oparta na Mario Kart i że Nintendo poinformowało, że w 2017 roku 86 procent graczy Nintendo Switch miało ukończone 18 lat, a Mario Kart była jedną z głównych gier dostępnych na platformie.
Jednak ASA zasugerowała, że zbiór odbiorców obejmowal osoby poniżej 18 roku życia, a reklamy hazardu nie były odpowiednie w odniesieniu do powiązanych mediów. Organ odowiedział bukmacherowi, że jego reklamy będą musiały mieć odpowiednie odnośniki w przyszłości. – Reklama nie może być ponownie używana bez dalszego, konkretnego kierowania, aby zminimalizować prawdopodobieństwo narażenia na nią osób poniżej 18 lat – powiedział przedstawiciel ASA.
Marka zaznaczyła, że wykorzystała uniwersalne narzędzie Google App i że miał minimalną kontrolę nad umieszczaniem reklam w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, YouTube i Sklepie Play.
JD
Więcej Bukmacherka
Superbet Group zmienia nazwę na Super Technologies. Rebranding grupy kapitałowej
Superbet Group ogłosił globalny rebranding, w ramach którego cała grupa kapitałowa będzie działać pod nową nazwą Super Technologies. Jak podaje "Gambling Insider", zmiana ma odzwierciedlać strategiczną transformację firmy – od operatora zakładów sportowych w kierunku szeroko pojętej technologicznej platformy rozrywki cyfrowej.