Wirtualna rzeczywistość zdominuje hazard?
Oczekuje się, że globalny rynek gier hazardowych w wirtualnej rzeczywistości sięgnie blisko 55 procent rynku w latach 2018-2022.
Tak wynika z najnowszego raportu badań rynkowych Technavio. Oczekuje się jednak, że tempo wzrostu rynku ulegnie spowolnieniu z powodu oczekiwanego spadku wzrostu w ujęciu rok do roku.
Kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost rynku jest wzrost popularności gier hazardowych online. Zwiększone wykorzystanie platform gier online zwiększyło globalny rynek gier hazardowych. Internetowy segment rynku gier hazardowych na świecie został wyceniony na około 71 miliardów dolarów w 2017 roku i ma osiągnąć poziom 129 miliardów do 2022 roku.
Najważniejsze możliwe trendy
Technavio podkreśla wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako lekarstwa na uzależnienie od hazardu jako jeden z kluczowych trendów na globalnym rynku gier hazardowych VR.
W sektorze gier hazardowych wirtualną rzeczywistość stosuje się jako technikę leczenia uzależnienia od hazardu. VR jest postrzegana jako bezpieczne wirtualne środowisko dla uzależnionych. Zapewnia środowisko sprzyjające odtwarzaniu apetytów uzależnionych. VR pomaga terapeutom badać zachowanie swoich podopiecznych, ponieważ technologia umożliwia terapeucie monitorowanie i ustalanie postępów poszczególnych osób.
Globalny rynek gier hazardowych VR
W 2017 roku segment kasyn zdominował rynek ze 100-procentowym udziałem, ale stopniowo rynki zakładów wzajemnych i loterii tworzą dla siebie miejsce na rynku. Oczekuje się, że ten pierwszy segment w omawianym okresie wzrośnie o 4 procent.
Oba rynki Ameryki miały największy udział w 2017 roku, co stanowi blisko 43 procent rynku. Dominację obu Ameryk można przypisać wzrostowi popularności gier hazardowych w regionie, w połączeniu ze wzrostem popularności technologii VR. Oczekuje się, że APAC będzie świadkiem maksymalnego wzrostu udziału w rynku w okresie objętym prognozą ze względu na rosnącą popularność hazardu w Azji Południowo-Wschodniej.
źr. Technavio / fot. Ghost Presenter/Unsplash