Włoski organ regulacyjny ukarał Google grzywną za reklamy hazardu
Dekret z 1 stycznia 2019 roku zakazuje wszelkich form reklamy hazardu. Chociaż oficjalne nie wiadomo, jak wysoką karę nałożono na Google, zdaniem Reutera kara wynosiła 100 000 euro (118 250 dolarów).
Reklama, a ustawa
Włoski organ regulacyjny ds. Komunikacji nie ma wątpliwości, że Google popełniło błąd, gdy zezwoliło na wyświetlenie płatnej reklamy kasyna online w wynikach wyszukiwania. Tym samym w swoim oświadczeniu regulator oświadczył, że Google: – Rozpowszechniło płatne ogłoszenie strony sublimecasino.com, która prowadzi gry i zakłady z wygranymi gotówkowymi.
AGCOM następnie usankcjonował naruszenie na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/1150, które zezwala na „ukaranie dostawców usług indeksowania mających siedzibę za granicą, które oferują usługi dla włoskiej ludności”.
Recydywa Google
Warto przypomnieć, że to nie pierwszy raz, kiedy Google zderza się z włoskim regulatorem. W 2018 roku potentat na rynkach światowych zgodził się usunąć wszystkie treści związane z hazardem z indeksowania we włoskich wynikach wyszukiwania. We wrześniu tego roku AGCOM wszczął dochodzenie w sprawie wyszukiwarki po tym, jak w wynikach wyszukiwania w kraju pojawiła się seria reklam hazardowych.
Trudno przypuszczać, by w kolejnych latach włoski regulator, gdy dopatrzy się naruszeń, odpuścił tego typu sprawy. Z każdym kolejnym wykroczeniem Google, kary grzywny mogą być wyższy. Mimo wszystko nie tak wysokie, by Google w jakikolwiek sposób je odczuło.