Skoro amerykańscy projektanci flipperów zatrzymali się w pół kroku, do roboty w tym zakresie zabrał się obuwniczy potentat Nike. Oczywiście, to żart, ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby tak właśnie wyglądała przyszłość flipperów.
W salonach Nike w Barcelonie i Madrycie można zobaczyć promocyjnego flippera mającego za zadanie interaktywne reklamowanie nowego sportowego obuwia firmy. W tym celu cyfrowy flipper Nike nazwany „Write the Future” (Opisz Przyszłość) ma na pokładzie buty piłkarskie zamiast łapek.
Możecie go zobaczyć na zamieszczonym poniżej filmie.
Buty służą w tej maszynce do odbijania wirtualnej piłeczki. Co zresztą wyszło Nike bardzo udatnie.
Ja zwróciłem uwagę jeszcze na jedną rzecz. Flipper ten ma dwa monitory LCD, Jeden to playfield, a drugi to backbox. Ta innowacja od dawna wisiała już w powietrzu i cieszę się, że ktoś wreszcie podjął to wyzwanie, nawet jeśli tylko w celach reklamowych. Czekamy już tylko na symulujący playfield monitor 3D i sądzę, że w takiej formie spokojnie flippery mogą powrócić na rynek automatów zarobkowych. Pomysłodawcą flippera jest David Bardos z firmy Unity 3D z Barcelony.