XYX – NEO GEO reanimacja
Niemiecka spółka NG:DevTeam postanowiła kilka lat temu wskrzesić gry na dawno już porzucony przez programistów gier system Neo Geo. Ma już kilka gier na swoim koncie, a wszystkie one wychodzą na kasetkach jakie oryginalnie były używane w MVS NEO GEO.
Niemiecka spółka NG:DevTeam postanowiła kilka lat temu wskrzesić gry na dawno już porzucony przez programistów gier system Neo Geo. Ma już kilka gier na swoim koncie, a wszystkie one wychodzą na kasetkach jakie oryginalnie były używane w MVS NEO GEO.
Z Gunlord na swoim koncie, NG:DevTeam nie przestaje pracować nad kolejnymi grami. Ich następna produkcja wraca do królestwa strzelanek, w czym firma ta ma już pewne doświadczenia, by przypomnieć takie tytuły jak Fast Striker i Last Hope. Zgodnie z informacjami jakie nadeszły o Neo XYX, będzie to ich pierwsza gra MVS wspierająca pionowy trybu ekranu. Będzie miała sześć etapów, sześciu bossów i system rankingowy. Oto pierwszy teaser gry w akcji, uruchomionej na automacie wideo.
NEO GEO to system gier video wymyślony i opracowany przez japońską firmę SNK w 1990 roku. System oferował kolorową dwuwymiarową (2D) grafikę i wysokiej jakości dźwięk, a co najważniejsze przyczynił się do upowszechninia standardu Jamma. Przeznaczony był głównie do wykorzystania w salonach gier arcade, ale powstała również tzw. domowa wersja tego systemu. Neo Geo umozliwiało wykorzystanie gier znajdujących się na kartridżach. Najpopularniejszy był system uzywający tylko jednego kartridża, ale dostepne były również płyty matki MVS (Multi Video System) na których można było odpalić 2, 4, a nawet 6 kartridży.
Neo Geo wykorzystywało procesor 68000 Motoroli z częstotliwością zegara 12MHz. Jako koprocesora użyto 4MHz Z80 Ziloga. Za dźwięk odpowiadał chip YM 2610 Yamahy.
Począwszy od 1990 roku wydano pod systemem NEO GEO dziesiątki gier.