YouTube zaostrza swoją politykę dotyczącą treści hazardowych
Od 19 marca 2025 roku YouTube wprowadza zaostrzenie polityki dotyczącej publikacji i promocji treści hazardowych i wdraża surowsze przepisy regulujące filmy o zakładach online. Od tego dnia twórcy nie będą już mogli wspominać ani ustnie ani graficznie o tak zwanych "niezatwierdzonych usługach hazardowych".

Pod tą nazwą kryją się wszystkie podmioty niespełniające wymogów prawnych w danych krajach i niesprawdzone przez YouTube i/lub Google. Twórcy treści nie będą mogli już ustnie promować niezatwierdzonych platform hazardowych, wyświetlać logo firm hazardowych w miniaturach lub w filmach. Dodatkowo wprowadzony zostanie zakaz linkowania do zewnętrznych witryn, które nie spełniają lokalnych wymogów prawnych. W nowym regulaminie jasno jest też wytłumaczona kwestia ograniczenia wiekowego – użytkownicy w wieku poniżej 18 lat nie będą mogli oglądać treści przedstawiających lub promujących zakłady online. Co ciekawe, YouTube wyjaśnił, że niektóre treści związane z hazardem nie będą podlegać ograniczeniom. Mowa tu np. o filmach przedstawiających zakłady sportowe online lub pokazujących „osobiste działania hazardowe”.
Inną ważną aktualizacją jest usunięcie filmów reklamujących gwarantowane wygrane. Nawet jeśli Google zatwierdzi usługę hazardową, treści sugerujące gwarantowane zyski lub schematy odzyskiwania strat zostaną usunięte.
Zmiany te mają na celu stworzenie bezpieczniejszego środowiska online i zmniejszenie narażenia na potencjalnie szkodliwe promocje hazardowe. Wszelkie naruszenia, które zostaną głoszone po 19 marca 2025 roku mogą skutkować usunięciem treści lub karami dla kanału.
Historia zmian polityki hazardowej YouTube
To nie jest pierwszy krok YouTube w celu ograniczenia treści hazardowych. W 2021 roku Google wprowadził zakaz reklam hazardowych w swojej usłudze Masthead. W 2022 r. Twitch ograniczył transmisje z udziałem niektórych witryn hazardowych. Ponadto Google opracowuje rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, aby zapewnić zgodność z treściami odpowiednimi dla wieku użytkownika.

redakcja
Więcej Bukmacherka
Bartosz Malaka: Grand Chess Tour i Poland Dart Masters są ikonami Superbetu [WYWIAD]
Podczas Kongresu Sport Biznes Polska omówiliśmy ostatnie miesiące marki Superbet (aktywacje, kampanie, współprace, plany na przyszłość) z Bartoszem Malaką, który pełni funkcję PR & marketing executive w tej czołowej firmie bukmacherskiej w Polsce.![Bartosz Malaka: Grand Chess Tour i Poland Dart Masters są ikonami Superbetu [WYWIAD]](https://interplay.pl/content/uploads/2025/03/B.-Malaka-1024x488.png)



