Nie ma chyba małej dziewczynki, która przeszła by obok tego bujaka obojętnie. Mówi się, że japońska firma Sanrio, która wymyśliła kotkę już w 1974 r., zarabia na samej licencji jej wizerunku ok. miliarda dolarów rocznie. Teraz do grona beneficjentów dołączyła również włoska spółka SIP Toys, która już wcześniej wyprodukowała tysiące pluszaków Hello Kitty pełniących rolę wsadu do Łap Szczęścia. SIP Toys znana jest także z produkcji zabawek pluszowych na licencji japońskiej kreskówki Dragon Ball.
W Polsce emblemat Hello Kitty można znaleźć na topach, sukienkach, bieliźnie i akcesoriach dziecięcych koncernu H & M. Czy w centrach rozrywki rodzinnej i nadmorskich kurortach zobaczymy także tego urokliwego bujaka, zależy od operatorów.
(Wikipedia) Hello Kitty (jap. Haro Kiti, Hello Kitty) to postać wymyślona przez japońską firmę Sanrio w 1974. Jest bohaterką filmów animowanych, gier komputerowych, ozdobą wielu gadżetów. Jej wizerunek pojawił się po raz pierwszy na małej, plastikowej portmonetce. Jej miejsce urodzenia to Londyn. Jest niesamowicie popularna w Japonii i Korei, gdzie powstało nawet auto z jej wizerunkiem.
(Rzeczpospolita) Postać Hello Kitty, zaprojektowana przez Yamagushi Yoko, jest dzisiaj bohaterką filmów animowanych, gier komputerowych i wideo. Po raz pierwszy pojawiła się na małej plastikowej portmonetce. Od tamtego momentu robi zawrotną karierę na całym świecie. Bo jest słodka, po japońsku kawaii. W Japonii pojawia się na przedmiotach przeznaczonych również dla dorosłych. W Europie i USA lubią ją głównie dzieci.
Na zdjęciu: Bujak Hello Kitty na stoisku firmy SIP Toys na ENADA Primavera 2009.