Ogolna 17 sierpnia 2020

Znaczny wzrost przychodów DraftKings

DraftKings, gigant na rynku zakładów sportowych, odnotował wzrost przychodów o 27,1% w pierwszej połowie 2020 roku porównując do tego samego okresu czasu przed rokiem. 

Wzrost przychodów, a strata netto

Co ciekawe DraftKings odnotował wzrost przychodów pomimo tego, że strata netto w pierwszym półroczu 2020 wzrosła do 230,1 mln USD.

Przychody za pierwsze sześć miesięcy do 30 czerwca wyniosły 159,5 mln USD, z czego 139,1 mln USD pochodziło z gier online (obejmujących zakłady sportowe, kasyno online i sporty typu fantasy sports – przyp.red), co stanowi wzrost o 14,6%.

SBTech częścią DraftKings

Warto przypomnieć, że w kwietniu 2020 SBTech stał się częścią DraftKings. Dzięki zintegrowanemu rozwiązaniu B2B i B2C, DraftKings jest teraz jedyną pionowo zintegrowaną firmą zajmującą się zakładami sportowymi i grami online w Stanach Zjednoczonych. Przychody na tym polu (SBTech) przyniosły 15 mln USD. Z kolei DraftKings odnotował jeszcze 5,4 mln USD innych przychodów. Operator jednak nie wyjaśnił o jaki segment konkretnie chodzi. Zaklasyfikował go bowiem jako przychody z B2C, co sugeruje, że może to być wkład z zakładów w sieci retail.

DraftKings a koronawirus

DraftKings oświadczył, że operacje B2C osiągały dobre wyniki przed 11 marca, a przychody wzrosły o ponad 60%, zanim pandemia koronawirusa zaczęła zbierać żniwo w branży hazardowej. Wówczas od połowy marca przez około dwa miesiące nie odbywały się niemal żadne wydarzenia sportowe na całym świecie, a punkty naziemne operatora zostały zamknięte.

Wybuch pandemii koronawirusa miał natychmiastowy i znaczący negatywny wpływ na nasze wyniki, chociaż spodziewamy się, że wraz z biegiem czasu nadrobimy straty – zauważył jeden z pracowników DraftKings.

Podsumowując większość przychodów w pierwszym półroczu została wygenerowana w Stanach Zjednoczonych, co stanowiło 147,4 mln USD – czyli 92,4% – całości, oznacza to wzrost o 20,5% w porównaniu z pierwszym półroczem 2019 r. Udział rynków międzynarodowych znacznie wzrósł rok do roku, choć z niskiej podstawy, do 12,1 mln USD.