Ogolna 7 kwietnia 2022

Znakomity pierwszy kwartał 2022 roku dla Entain

Entain odnotował wzrost przychodów netto z gier w pierwszym kwartale 2022 roku aż o 31%. Tak dobre liczby to przede wszystkim zasługa powrotu działalności w sieci retail, która odżyła po zniesieniu prawie wszystkich ograniczeń związanych z Covid-19. 

Wysoki wzrost przychodów z działalności detalicznej

Przychody Entain z działalności detalicznej w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoszech oraz Belgii w okresie trzech pierwszych miesięcy 2022 roku były o ponad 1000% wyższe, aniżeli w tym samym okresie 2021 roku. Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale ubiegłego roku Entain musiał stawić czoła licznym restrykcjom. Po znacznym złagodzeniu i zniesieniu wielu z nich operacje detaliczne powróciły do odpowiedniego poziomu.

– Rozpoczęliśmy rok od dobrych wyników we wszystkich obszarach naszej działalności. Osiągane rezultaty pokazują, że klienci wracają do nas i cenią nasze doświadczenie. Nadal inwestujemy i budujemy naszą działalność wokół klientów, aby zapewnić im jak najlepsze warunki. Wykorzystujemy wiele możliwości, które stoją przed nami – przyznała Jette Nygaard-Andersen, dyrektor generalny Entain.

Bardzo dobry pierwszy kwartał nastąpił po tym, jak Entain odnotował wzrost przychodów o 7,6% do 3,83 miliardów funtów za 2020 rok. Wzrósł również zysk netto, który sięgnął 228,3%, a wiec 260,7 milionów funtów.

Z kolei przychody netto z gier online za ostatni kwartał spadły o 8% rok do roku. Biorąc pod uwagę bezpośrednio gry oraz zakłady sportowe online, to w obu przypadkach zanotowano spadek o 7%. Jest to jednak sytuacja jak najbardziej spodziewana i ma związek z tym, że przed rokiem wielu graczy była zmuszonych do wyboru gry online właśnie poprzez wcześniej wspominane restrykcje.

Sukces BetMGM

Entain odnotował także sukces na rynku online, ponieważ BetMGM North American w pierwszym kwartale tego roku rozpoczął swoją działalność w Nowym Jorku, Illinois czy Portoryko. Od niedawna doszła do tego także kanadyjska prowincja Ontario. BetMGM posiada 24% udziału we wszystkich obszarach, w których działa z wyjątkiem gier hazardowych, gdzie wynosi on 29%.

BetMGM ogłosił również, że kontynuuje rozwój swojej inicjatywy ARC. Polega ona na dbaniu o odpowiedzialną grę hazardową i ochronę graczy na rynkach międzynarodowych. Razem ze swoim partnerem, Global Gaming Alliance jednocześnie promowana ma być gra o wyższych standardach oraz zabezpieczeniach.

– W Stanach Zjednoczonych BetMGM jest już numerem dwa. Obecnie mamy dostęp do ponad 31% dorosłych mieszkańców USA. W innych miejscach, po przejęciu firm w Kanadzie, Łotwie i Polsce nasza strategia jest kontynuowana w szybkim tempie – stwierdziła Jette Nygaard-Andersen.